29 januari 2008

Hur fort försvinner musklerna?

Intressant fråga - och intressant svar, från Womens Health Magazine


Det blir ingen träning för mig idag. Men jag hoppas kunna göra något litet, litet imorgon. Jag hör fortfarande ingenting på ena örat. Näsan rinner och jag nyser en gång i kvarten. Men jag har i alla fall inte ont i halsen.

Jag är inte nojjig för att jag inte tränar. Jag hade faktiskt ingen ångest alls i Whistler för att jag aldrig knöt på mig joggingdojjorna. Jag var alldeles för trött i kroppen ändå. Och just nu känns det bra med några extra dagars vila. Men sedan så. Då får ni se upp! Jag är nyfiken och taggad på att kombinera ihop min egen lilla cirkelträning och jag ska försöka få ihop fler pass då jag kör träning på gymmet utan att det nödvändigtvis behöver vara gruppträning. Och så ska jag springa, springa, springa också såklart. Jag börjar dundra på igen för fullt med start måndag 4 februari!

PS. Hörni förresten, tack för alla kommentarer och utmaningar! Jag ska ta mig en närmare titt på allt nytt och alla nya inlägg på alla bloggar uhm... typ... ikväll... DS.

5 kommentarer:

House Of .... sa...

jag är så avundsjuk på dig!! Att åka till just Whistler har alltid varit en dröm för mig.... lyckost=)
Själv har jag inte fått träna styrka på typ en månad, så mina muskler är nog bara ett minne blott:/

Anonym sa...

Kan man verkligen kalla det "inte tränat" när man åkt utför varje dag?

Karin sa...

Välkommen hem! Du ser ju ut o ha haft en underbar semester! Hoppas du kryar på dig snart från förkylningen. Verkar va nåt som e poppis här hemma med, två kollegor sjuka och idag kittlar det i min hals...uscha. Ska ha vilodag idag och sen va frisk imorgon, bra va? hehe
Träna ihop nåt i veckan?
Kram

Anonym sa...

Jippi! Vad kul att du är tillbaka. Har saknat inlägg på din blogg (som är bland top tfem på min -måste-läsa-lista)
Hoppas du blir frisk fortfort så du kan köra på som vanligt.
Själv ska jag ivög nu på ett bodycombat pass som ingen mindre än UmeFredrik ska hålla i :o)

Puma sa...

Ingela:
Men du - musklerna kommer ju snabbt tillbaka igen! :-)

Whistler i sig är en dröm - rekommenderas starkt!

Maria:
Bra skrivet. Det kan man nog inte. :-)

Nike:
Jag vill också vara helt påkryad!! Tränar gärna ihop - jag hör av mig!

Emi:
Ooooh - hoppas passet var bra! Kul att du gillar bloggen - ska se till att bli frisk som en nötkärna så att jag får något vettigt att skriva om!