02 februari 2008

Airboard och Nordic Jibbing

Det dök ner något oväntat i brevlådan igår.

Surprise!!

Jag vet. Jag bloggar inte lika mycket som vanligt. Men jag tror inte jag har varit sjuk så länge som jag är nu under min ett och ett halvt år långa blogghistoria. Jag har snart varit sjuk i fem dagar nu. Det är också fem dagar utan träning. Det är en evighet. Och vad skriver man om i en träningsblogg när man inte tränar?

Frågan ovan har jag svaret på. Härliga tidningen IForm såklart. Troligtvis upplevde ni inte den ironiska smaken på föregående mening. Men jag lovar, den dryper av ironi!

Det var nämligen IForm som låg och väntade på mig nedanför brevinkastet igår. IForm, som jag precis sagt upp. Men den låg där ändå. Och medföljande faktura ville att jag skulle betala 0 kronor. Därför kunde jag lika gärna läsa den.

Jag ska börja med det positiva. Frågor- och svaravdelningen är ganska vettig. Frågorna är ganska ofta intressanta. Jag ska dela med mig av dem i veckan när jag har tillgång till scanner.

Resten av sidorna kunde de lika gärna skippat. Vissa av råden i reportagen är livsfarliga. De tipsar om annorlunda vinteraktiviteter och vill att vi ska ut och åka "airboard": åka på mage, med huvudet före, på en upplåsbar (jag förmodar att den är gjord av plast) kälke. Enligt IForm kan man gärna börja med denna aktivitet själv. Själv associerar jag direkt till de pulkaolyckor/plastsäcksåkningsolyckor i fjällanläggningarna som resulterat i dödsfall när människor krockat med träd, stenar och stolpar. IForm tipsar också om "nordic jibbing": hopp och tricks på längdskidor. När jag läser detta tipset undrar jag genast vad IForm egentligen har för målgrupp. Min mamma tycker om IForm. Hon är 47 år. Jag kan inte se framför mig att hon skulle tillbringa dagarna jibbandes på sina längdskidor.


Sådär. Slutgnällt. Nu ska jag iväg och rigga fyrverkerier. Ingen rast och ingen ro. Vi hörs!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har sagt upp prenumerationerna på samtliga "hälso"tidningar jag brukade få. Jag tycker de ljuger för mycket.

Anonym sa...

IForm, ja! Den är INTE bra alltså! varför finns den fortfarande??

Sporty Spice sa...

Håller med. Vilka är deras målgrupp? Skidatleter på 50+?

Sofy sa...

He, he, he... jibbing på längd, ja där gick det verkligen fel. Jag fick den också genom postlådan och ska ta tag i min uppsägning nu. Har bara varit lat...jag gillar den ju inte vilket vi ju konstaterat förut, men denna gången var den verkligen tunn. Tog max tre minuter att bläddra igenom. Puma..du vet väl att de tar betalt för två tidningar i taget? Så nästa tidning kommer med en faktura med 99 kronor, spänannde att se vad som händer för dig! De har ju iofs bara sig själva att sjylla då de skickat den när du redan sagt upp...

Lycka till med tillfrisknandet! I morgon ska jag provjogga på mitt knä. Håll en tumme är du gullig!

Anonym sa...

Vet hur det känns att vara sjuk. Själv var jag däckad i 11 veckor! Har aldrig varit sjuk så länge någonsin. Men nu mår jag bra igen och försöker hitta träningsglädjen. Det är svårt när vädret inte bjuder till och konditionen har försvunnit. Ha en bra helg!

Hanna
(vikt.hannaolsson.com)

Anonym sa...

hoho, jag hörde din ironiska ton innan du förklarat dig! =) iForm suger verkligen.

Är det du som smäller fyrverkerier nu? klockan är 18:30.

Em Löfgren sa...

hahaha låter som härliga utmningar för medelsvensson! ;)

krya på dej förresten!! inge skoj att vara sjuk!

Anonym sa...

Usch vad trist att vara sjuk. Det värsta är att man inte kan träna :-( Krya på dig!

Anonym sa...

kan bara stämma in i klagosången till iform.. ingen favvorit! de kommer ju tillochmed med direkta osanningar :S