28 januari 2008

Skidåkning i Whistler

Hallå där - gissa vem som nyss kommit hem!

Jag och grabben är hemma igen efter 10 soligt snöiga dagar i Whistler!

Whistlerresan...

Jag är nysshemkommen och halvdöv på ena örat. Jag har inte varit med i någon skidolycka. Inte hamnat mitt i en lavin. Men jag är jäkligt förkyld och att flyga med snorig näsa är ingen höjdare. Förutom att det kändes som om ena trumhinnan skulle sprängas vid landning har jag världens jättelock i örat och hör ingenting. Men det gör inget, på bloggen behöver jag inte höra.

Whistler var lika bra som jag minns det. Snötäcket var runt 250 centimeter tjockt och solen lyste på oss mest hela tiden. Sake Margarithan på Sushi Village var fortfarande underbart god. Kycklingvingarna för 25 cents stycket på Crystal Lounge var fortfarande knaprigt oslagbara och cinnamonbullen på Hot Buns Bakery fortfarande onyttigt god. Min (alkoholhaltiga) favoritcider i tvålitersflaska stod kvar på sin vanliga plats i BC Liqueor Storen och utsikten från bergen Whistler och Blackcomb var fortfarande lika obeskrivligt imponerande. Som ni hör har jag levt gott och onyttigt. No regrets. Jag har ju åkt skidor så att mjölksyran fullkomligt sprutat i låren!

Grabben kollar varifrån vi just kom: dubbelsvarta Spanky´s Ladder på Blackcomb mountain.

I Whistler ligger sushiställena tätt. Den lokala favoriten är Sushi Village. Sushin är suveränt god men godast är nog deras strawberry sake margaritha.

Brorsan och grabben på Whistler mountain första dagen. Hello sunshine!

The Colouir Extreme på Blackcomb mountain är brant, smal och tokrolig!

Crystal Lounge. Kycklingvingar för 25 cents. Välj mellan hot, hot honey eller honey garlic. Jäkligt onyttigt. Jäkligt gott.

Jag och en stor cinnamon bun. Hallå kalorier!

Jag och grabben.

Någon annan träning än skidåkning har det inte blivit. Ja, om man inte räknar stressläpandet av bagage på Montreals flygplats då. Vi missade vårt direktplan från London till Vancouver förra lördagen så istället fick vi göra en loop via Montreal. Helt på andra sidan av landet. Och att kånka på skidbagar är jobbigt - även om de har hjul.

Däremot tog jag med mig en stor portion träningsmotivation hem. Jag köpte på mig några nummer av Oxygen Magazine och blev smittad av både träningsbuggen och den här eländiga förkylningen jag först måste bli av med...

22 kommentarer:

Anonym sa...

VÄLKOMMEN HEM!!!
Ser ut som om du haft en riiiktig Toppenresa!!! Härliga bilder!!

Anonym sa...

Ser ordentligt fint ut.
Det har alltid varit en dröm att åka till Whistler men det har alltid kännts så dyrt. Men det verkar inte så farligt ändå.

Dock så tycker jag att det verkar konstigt att de inte har några datorer i Kanada ;=)

Anna (Orka mera) sa...

Välkommen hem! Verkar som du haft en kanoooonresa!

Susanna sa...

Åh vad vackert det ser ut! Roligt att höra att ni har haft det så bra.
Om du nu vill ha lite hjälp med att få reda på viktiga saker som hänt här hemma medans du varit borta, så kan jag sammanfatta det åt dig - jag har startat en blogg ;)

Löpning & Livet sa...

Låter som en perfekt resa! Om man bortser fårn flyg missen och förkylningen då.. Jag vill också åka skidor!! :)

Anonym sa...

Välkommen hem!!!! Sköna bilder, blir riktigt avis!

Erika sa...

welcome home (eller ska jag ta det på svenska? :)
Gud vad det såg underbart ut! Själv har jag varit i Åre i snöstorm, det kom 50 cm på två dagar... Men härligt var det..

Anonym sa...

Välkommen hem & KRYA på dig (så vi kan sätta igång projektet). Kram / Susanne

Anonym sa...

välkommen hem! Låter som ni haft riktigt roligt:-)

Anonym sa...

Gudars vilka härliga semesterbilder! Det hade ju varit drömmen att få åka dit.

Anonym sa...

Åååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhhhh... vad avis jag är! Jag vill också åka skidor! NU!!

Terese sa...

Välkommen hem! Se nu till att krya på dig. Men vänta med träningen tills du blir helt frisk. Även om det börjar klia i benen innan dess ...

Em Löfgren sa...

Hej Pumis och välkommen hem!!!vilken härlig resa du varit på! fast det ser ut att vara alldeles för kallt för min smak! hahahaha!!! men det såg väldans vackert ut!! =)

Anonym sa...

Välkommen hem igen!! Ni verkar ha haft jätte kul!

Anonym sa...

Skönt att du är tillbaks och skriver i din blog! Fina bilder och det låter som en kanonresa :-)

Sofy sa...

WOOOOOOW! Om jag inte längtat innan så längtar jag nu. Dock har jag längtat innan. Massor. Nu blev det just olidligt. Välkommen hem tjejen! Semester är semester! jag ska göra om dina baravder med att bara vara ledig och åka så mjölksyran sprutar vecka 11. Litar på att du snart är tillbaka med multipass och intensiv träningsglädje. Min vardag är just nu helt kass. Knäont sätter effektivt stopp för all löpträning sen en dryg vecka och jag börjar sakta men säkert bli tokig. Hoppas förkylningen strax ger med sig!

Felicitas sa...

Åh, vad HÄRLIGT det såg ut (och jag är sååå avis på all snö!!)!! Välkommen hem!!

Ebba sa...

Välkommen hem!! Ser ju ut som att du har haft det underbart. :) Vill också åka iväg nu ju!! ;D Krya på dig!

christel sa...

Åhh! Jag blir jättesugen när jag ser dina bilder! Jag vill också åka skidor! Men i mars är jag tbks hemma igen och då blir det minst en vända till Riksgränsen.

Anonym sa...

!!! Jag vill åka skiiiiidooooooooor !!!

Härliga bilder! :)

Puma sa...

Mjölksyra:
Ja det var underbart! :-)

Dunceor:
Jo alltså... men... uhm... jag hann liksom inte.

Anna:
Ja alldeles toppenbra.

Susanna:
Kul, den ska jag titta in på!

Andréa:
Ja, men shit happens. och jag fick ju iaf åka skidor!!

Anna:
Tack tack! :-)

Erika:
Härligt. Men storm? Var det åkbart i alla fall?

YTZ:
Ja min rapportering ska börja på studs!

Maria:
Tack - ja det har varit fantastiskt roligt.

River:
Det är bara att besanna den!!

Mela:
Oroa dig inte, jag åkte lite för dig med.

Terese:
Yes boss! :-)

Emliscious:
Men, vi hade ju mycket sol också!

Rosabubbelgummi:
Tack tack. Kul var bara förnamnet!

Susi:
Borta bra men hemma bäst... :-)

Sofy:
Ja snart får du ju också åka tills benen skakar!!!! Då får du ta bilder med din nya kamera! Trist att knät strejkar. Måste vara frustrerande!

Felicitas:
Ja det var nice. Men skönt att vara hemma igen.

Mrsebba:
I Östersund är inte snö och skidåkning långt borta väl? :-)

Christel:
Mars är en bra skidmånad. Faktiskt min favorit! :-)

Dessi:
:-) Tack

Anonym sa...

Instämmer i kör som alla andra - välkommen hem! Ni verkar haft en fantastisk resa!