17 mars 2008

Djur i maten!

Jag kom hem i lördags, trött och hungrig och alldeles oförberedd på vad som skulle trilla ur mitt flingpaket!

Flingor med protein

Vi har läst om det förr: möss i chipsen och andra döda kryp i varor som kommer från mataffären. Som så mycket annat tror man aldrig att det ska hända en själv. Visst har jag också sett mjölbaggar och andra insekter i sallad och så. Men de har i alla fall levt. Och de har varit i deras naturliga tillvaro...

I Kellogs K Special flingpaket förväntar jag mig inga småkryp. Men en död insekt var precis vad som trillade ut bland de torkade hallonen och landade i min yoghurtstallrik ovanpå en krispigt spröd Kellogsflinga. Yuk! Jag, som inte är särskilt äckelmagad tappade matlusten. Samtidigt undrade jag vem jag skulle kontakta först: Kellogs eller Aftonbladet?

Jag ringde aldrig Aftonbladet. Klockan var mitt i Schlagerfestivalen. Däremot skickade jag ett mail till Kellogs konsumentkontakt och idag fick jag svar. De vill att jag skickar in insekten för analys så att de kan utvärdera händelsen. Visst kan jag göra det. Men - jag vill ju för fasen ha kompensation. Och tänk om de mörkar händelsen och säger att de aldrig hänt? Då har jag bara en suddig bild på något mörkt tillsammans med några kellogsflingor.



Jag kommer nog inte äta Kellogs Special K (red berries) längre. De innehåller ju faktiskt kolhydrater - dessutom snabba sådana...

13 kommentarer:

Karin sa...

hahaha =) Äckligt! Men klart du ska ha kompensation, eller iaf spons, är väl det minsta =)

Anonym sa...

bläää...

Anonym sa...

Jag kan väl bara säga att det var tur, det som hände - så slapp du få i dig en ganska dåligt KH-källa :) Förhoppningsvis tycker inte odjuren om havregrynsgröt ;)

Anonym sa...

Kanske ett tillfälle att untnyttja lite utpressning? En betald resa till Las Vegas med hotell i utbyte mot att du inte tipsar AB :)

Unknown sa...

Urk!!! Jag har en sån kartong stående i köket som jag inte kommit mig för att kasta, kanske dags nu!
De gånger jag har klagat har företagen varit rätt bra på att ge kompensation, tyvärr alltid i form av värdecheckar...

Karin sa...

Urk, vad äckligt! Men vadå skicka flygfäet på analys? Det bodde ett kryp i ditt flingpaket, behöver det analyseras mer?? ;) Klart du ska ha kompensation!

Lina Sirén sa...

Usch, sånt är så äckling! Jag fick en massa små skalbaggar i mitt råris en gång, det var riktigt vidrigt. Jag fick ett par ica-checkar som kompensation, kommer dock inte ihåg på hur mycket men det var nån småsumma.

Anonym sa...

Fy vad äckligt! Jag är förskonad från allt sånt där som tur är. jag hatar larver och baggar!

Det är så tråkigt med såna värdecheckar som man brukar få som kompensation. De flesta företag har en bunt i bakfickan som de delar ut 'för att blidka kunden' i stridens hetta. En muta som inte kostar dem ett öre. Dessutom kommer kunden att handla mer hos dem med checken... Vem vinner på det? Inte konsumenten iaf. Vi får bara baggar.

Ebba sa...

Fy vad äckligt!!

Em Löfgren sa...

fyyyyyyyy faaaaaaaaaan vad vidrigt!! snuskigt!! det påminne rom en gång när jag var på bio och så skulle jag ha en cola och började hälla upp och plötsligt sa det "plums" i min pappersmugg... en stor jävla geting!!! urk!!!!!

Marica sa...

Fy 17!!! Ett års förbrukning av frukostflingor borde du få!!!!

Anonym sa...

usch vad äckligt,klart du måste få kompensation! riktigt dålig stil annars! tur iallafall att du hann se den i tid ;)

Anonym sa...

Åh fy!

Hoppas du klagar ordentligt!