20 april 2008

Min vikt!

Vågen är snäll mot mig denna veckan med.

Veckans resultat

-1.2 kilo har förlorats. Grabben frågade mig var på min kropp de togs från denna vecka men det har jag inget bra svar på.

Totalt har jag gått ner något hekto mer än 3 kilo på 3 veckor, och kanske märker jag skillnad på riktigt när jag gått ner 5 kilo? Det är ju inte mer än logiskt att syns det inte att jag går upp några kilon, så bör det rimligtvis inte heller synas att jag gått ner 3 kilo.

Om det låter som att jag förringar mitt resultat så är det inte meningen. Jag tycker att jag själv är duktig som lyckats så bra hittills. Jag är stolt över de val jag gör varje dag och jag är positivt överraskad över att det inte känns svårare att välja sallad istället för pasta, te utan kaka istället för te och kaka och så vidare. Det känns inte som att jag gör några uppoffringar. Jag har ännu inte drabbats av cravings eller sötsug. Jag har heller inte märkt av mitt minskade kolhydratsintag, annat än på de långa träningspassen. I det vardagliga (tränings)livet funkar min anpassade kost bra. Så pass jäkla skitbra att jag går in kommande vecka med gott mod. Det kommer nämligen bli en supervecka men en superavslutning till helg!

Men nu först ska jag lyfta skrot med Nilla och sedan ut och jaga lite solstrålar på småtrötta ben.

10 kommentarer:

carro sa...

Imponerande löptur du och Coola Karin presterade igår, coolt!!!
Grattis till viktnedgången. Snart börjar det märkas på kläderna oxå, och det är en riktig motivator =)

Em Löfgren sa...

jag tycker du är grym!! grattis till kilona! nu ser du att du är på rät väg! =)

Prralin sa...

Du är ju skitduktig, snart ska du se att det börjar att kännas på kläderna också!

Unknown sa...

Heja! Jag tycker du är jätteduktig, och vad härligt att slippa elaka cravings! För stora kläder är som sagt ett riktigt trevligt sätt att se att det händer nåt :)

Terese sa...

Grattis till dig!

Löpning & Livet sa...

Grattis! :)

Sofy sa...

BRAVO puman!

På mig tas det från överkroppen. Typ allt och hela tiden. Nu har jag iofs stått still och nått en platå, men jag planerar att ruscha och göra tempohöjning nu när knät verkar hålla igen!

Du är verkigen jätteduktig! Skönt att ditt nya sätt att äta heller inte påverkar träningen negativt.

Kram

Karin sa...

Bra jobbat!! Du fixar ju detta jättebra! Grattis =)

Puma sa...

carro:
tack! ja det är kul att springa på lite udda tider och udda ställen. blir mer av ett äventyr då! :-)

emliscious:
mmm, hoppas det håller i sig också!

prralin:
jag längtar till den dagen då jag kan ha de 5 sprillans nya byxorna som ligger i garderoben men jag aldrig använt...

mialena:
känner mig lyckligt lottad som inte blir omkullbrottad av cravings. men de kommer kanske?

terese & andréa:
tack tack.förhoppningsvis får ni säga grattis några gler gånger.

sofy:
intressant det där. överkroppen vardå? magen? armar? ansikte? jag håller tummarna för ditt knä. det var roligt när du skrev om din löpning! :-)

nike:
jag har ju dig som inspiration!

Felicitas sa...

Härligt, vad bra du är!! :D