23 april 2008

När kroppen säger ifrån

När kroppen talar ska man lyssna. Och sova. Jag hade planerat för 8 km fartlek igår. Och eventuellt ett bodypumppass imorse. Men när jag kom hem 19.30 igår ville inte kroppen höra på det örat. Istället lade jag mig på sängen och somnade och gick inte upp förrän imorse. Att träningen uteblev gör mig inte så mycket. Jag tycker ju om att sova! Jag borde däremot ta igen träningen ikväll. Enda kruxet är att jag ska till frissan efter jobbet och det vore ju synd att förstöra nya frisyren med ett 12 km fartlekspass...

8 kommentarer:

Karin sa...

Det är bra att du lyssnar på kroppen! Vi får köra pump ihop en annan onsdagmorgon! Kram

Dunceor sa...

Man ska aldrig försöka ta igen träning! Du behövde vila och vila ör en grundsten i träning så bara kör på som vanligt. Man förlorar inget på en dag.

Slow-Eva sa...

Jätteskönt att du lyssnar på kroppen. Du är ju en förebild för så många så det är bra att du kan visa det :)

carro sa...

Bra att du lyssnade på kroppen. Sitter ungefär i samma sits som dig igår...Klockan är halv 8, men skillnaden är att kroppen känns ok, men viljan finns inte. Det blir till att ta "det stora taget i kragen" nu, för att ge sig ut och springa *pust å stön*.
Om ska ta å bli soffpotatis i sitt nästa liv kanske så slipper man sånt här..., lr kanske inte...

Anonym sa...

hmmm, så jag fick sticka ut o träna alldeles själv, svinkallt hann det bli innan Puma insåg att hon inte skulle komma upp från den lilla vilan

Iris // Alla dagars kaos sa...

Vad skönt att sova så länge :) Man ska ju göra som kroppen vill.

ha det bra! /Iris

Karin sa...

Du är klok som lyssnar på kroppen. Den vill säga dig något; att du behöver sova och den kommer att tacka dig för att du lydde. Fler (däribland jag själv) borde göra som du och ta en välförtjänt vila ibland :-)

Puma sa...

Sova är bäst, ingen protest! Om det är något jag är bra på så är det just att sova. :-) Det känns som att min kropp behöver de där 14 timmarna sömn lite nu och då. För några veckor sedan "hände" samma sak...