24 april 2008

Tor 24 apr: Jobbjogg

Det bästa med att springa hem från jobbet är inte själva löpningen i sig.

Kilometerjakt


Jag hade löparkläderna med mig i ryggsäcken i morse. Noga packat så att allt ska få plats. När jag springer vill jag ju springa med så lite packning som möjligt såklart. Men inte för lite. För då skumpar innehållet bara runt. Lagom är bäst.

Det bästa med att springa hem från jobbet är inte att jag springer. Nej det allra bästa är det extra välbefinnandet jag får över att vara sådär hälsosamt duktig medan alla andra åker bil eller buss (nåväl, ganska många cyklar ju också...). Bara det ger mig en kick. Sedan att jag effektiviserar min tid riktigt duktigt ger en effektivitetsmaximerare som mig en riktig high. Nu kan jag vara träningsfärdig 45 minuter efter att jag gått från jobbet!

Som jag skrivit förut bor jag ganska nära mitt jobb. Typ 3 kilometer. Bra, eftersom man också kan gå dit och hem. Men, ska man springa får man leta lite omvägar. Förra gången hittade jag mina extra kilometrar i Kristineberg och Lilla Essingen. Idag sprang jag Västerbron och sedan rundan runt hela Långholmen. Det var lite häftigt att springa alldeles ensam på en skogsstig och se, Essingebron långt borta och hur trafiken verkligen stod still. Men jag stod inte still.

Bra löparstig på Långholmen!

När jag gjort min runda och konstaterat att den bara var på futtiga 5 kilometrar ringde grabben. Han, med sällskap, fikade på utomhusstället Mälarpaviljongen vid Norr Mälarstrand, så jag gjorde Västerbron en gång till (totalt blev det Västerbron 4 gånger idag) och sprang dit. Svettig och dan, med bandana och löpartights, gjorde jag dem sällskap - och stod ut inte så lite bland de övrigt väldigt chict klädda gästerna i vårsolen. Men jag trivdes ändå, ibland är det skönt att helt skita i vad andra tänker och tycker!

Premiär för korta(re) löpartights! Tyvärr med kritvita ben...

Äntligen har träden blivit lite gröna!

4 kommentarer:

MarathonMia sa...

Träden exploderar snart, benen får färg och löpningen blir bara bättre och bättre! Mycket bra att använda kroppen som transportmedel och förena nytta med nöje.

Allra bäst är att springa förbi utekaféer med överviktiga tanter som äter bakelser och röker. Då blir mitt löpsteg med ens mycket lättare.

Karin sa...

Ja visst känner man sig hurtig? Coolt att du effektiviserar din tid SÅ bra! Och det är bara tufft att komma i träningskläder, då får alla andra chica folk dåligt samvete för hur lite de rör på sig. :P hehe
4ggr västerbron? Maran kommer vara en lek för dig!!

Villa Carl Larsson sa...

Hihi känner igen det där med premiär med kortare tights och vita ben. Var samma sak för mig idag :) Men skönt när värmen börjar komma alltså. Så fint ute nu! Trevlig helg.

Anonym sa...

Cool! Äntligen har jag hittat en till joggblogg!

Be prepared to be ogled!

/Vänliga hälsingar Daniel

http://fettsnalt.riksverket.se