24 april 2008

Tor 24 apr: Gym(mande) på jobbet

Det känns effektivt att lägga träningen i anslutning till jobbet. Jag älskar effektivitet (lika mycket som jag hatar ineffektivitet).

Träning innan jobbet

I förrgår blev det ingen träning. Då la jag mig ju på sängen och sov mellan 20.00 och 07.00. Igår blev det heller ingen träning. Då satt jag hos frisören mellan 17.00 och 20.00 och sedan var jag "tvungen" att prova ett nytt vin jag blivit supertipsad om. Nr 6950 på Systemet. Riktigt gott. Innehållet i flaskan försvann väldigt snabbt (tillsammans till min kyckling, tomater, avokado, paprika och light-halloumi)... Tvånget att prova beror på att jag tänkt ge bort vinet till en bekant som vi är bjudna på middag till, men jag kan ju inte hypa det om jag själv inte provat det. Vin betyder i alla fall ingen träning och det var lika bra för håret låg väldigt slätt och fint efter de många timmarna i frisörstolen och jag kände inte alls för att svetta ner det. Därför blev en vilodag till två.

Men imorse satte jag igång. 45 minuter snabb promenad till jobbed med Adam & Gry i öronen som gjorde att jag gick skrattandes över Västerbron. Sedan körde jag expresstyrketräning på jobbgymmet: bicepscurls med stång, hammercurls med hantlar, två axelövningar med hantlar, tricepspushdowns och omvände tricepspushdowns i cc och slutligen en axelövning till. 10 reps/2 set av varje övning. Tog 25 minuter. Duktigt jobbat tycker jag själv.

Jobbgymmet!



Jag har med min springryggsäck. Där ligger löparutrustningen väl packad. Gissa vem som springer hem ikväll!

6 kommentarer:

Karin sa...

Coolt att ha så bra gym på jobbet! Och vad effektiv du blir idag då! Mp, styrka + löpning? Grymt!

Idag är det dags för mig att vila. Men vila kan vara bra det med. Hoppas håret blev superfint!

Kram

Magnus sa...

Hejhej!

Jag tycker du har en bra blog- väldigt ambitiös och varierande!

Men.. jag undrar en sak. Varför skriver du många kalorier du bränner efter varje pass och hur kommer du fram till det? Pulsklocka?

Keep up the good blog!

M

Anonym sa...

Vilket fint jobbgym du har. Var också på "jobbgymmet" (hehe) imorse och körde en Cykel30 klass och sedan lite själv (imorgon gäller det!) Träning innan jobbet är bra härligt. Jag antar att vinet smakade bra eftersom det försvann väldigt snabbt :)?

Ebba sa...

Gymmet ser ju kanon ut!! =) Värsta lyxen att ha gym på jobbet.

Terese sa...

När får vi se frisyren???

Puma sa...

Nike:
Ja lite smart även om det inte slår SATS såklart. Ska du göra vad jag tror du gör ikväll??????

Magnus:
Hej, tack. Jag började träna, för många år sedan, för att gå ned i vikt. Det gör jag fortfarande, men jag tycker samtidigt att det är hur kul som helst. Hittills har mitt kostintag berott på min träning, därför skriver jag upp kalorierna så att jag vet vad jag gjort av med. Egentligen behöver jag inte skriva ut det nu, eftersom jag ligger på samma kcalnivå oavsett träning. Ska nog skippa den paramtern f.r.o.m. snart. Värdena får jag från min pulsklocka. Den är alltid med!! :-)

River:
Ja vinet var skitbra!!! Skynda fynda! Stort lycka till imorgon - ska bli kul att höra hur det gick. Jag är inte ett dugg orolig!

Ebba:
Ja det är smart med gym på jobbet som dessutom underhålls.

Terese:
På blogger boot camp, iaf på lördagskvällen för resten av tiden kommer jag envisas med mina bandanas!!!