04 maj 2008

Sön 4 maj: Blogger Boot Camp, dag 2

Vi har i alla fall tränat magen i helgen...

Jogging

Eftersom det gick så fort att springa hem igår började jag Boot camp-dag nummer två med en morgonjogg till Planet Fitness. Eftersom klockan var förmiddag behövde jag inte kryssa mellan shoppare vid Fridhemsplan även om en och annan brunchare vid St Eriksplan förmodligen tittade roat på mig och undrade vad jag höll på med.

Det var varmt i solen redan på förmiddagen och även om intensiteten på min joggingtur var ganska låg svettades jag en del ändå. Det var nästan så att det var skönare att springa i skuggan...

Boot camp

Det var både skönt och roligt att det var fler än jag som hade träningsvärk i baksida lår. För min del var det gårdagens första pass som satte sig rejält i baksidan. Det hämmade inte dagens fortsatta träning men kändes i alla stretchövningar.

Första passet för dagen var boot camp. Eller PT-cirkel som det heter på SATS-språk. Två och två tränade vi oss igenom ett gäng stationer för ben, mage, axlar och resten av kroppen. Jag kämpade ikapp med Terese och det var inspirerande att ge gärnet mot en livs levande instruktör. Som grädde på moset blev det magövningar på slutet. Som om de vi gjorde igår inte var nog...

Tae box

Efter det mycket svettiga cirkelpasset bjöd fantastiska M(ika)ela på sig själv och sina erfarenheter under ämnet balans. Balans vad gäller träning och mat och egentligen livet i stort. Sedan var det dags för pulsträning - Tae box.

Tae box, lite body combataktig typ av träning, är som body pump fast i flåsformat. Jobbigt, javisst - men samma sak om och om igen.

Som pricken över i:et bjöd instruktören på tuff magträning. Som om de vi gjorde tidigare inte var nog...

Yoga

Sist ut var ett yogapass baserat på olika former och gamla favoriter blandades med nya samtidigt som jag genomled hunden och andra ställningar som inte ligger under kategorin favoriter direkt. Vissa i gruppen var riktiga yogisar vilket var både roligt och imponerande att se!

På slutet körde vi några yogamagövningar som sista genomkörare. Som om vi inte skulle gjort några magövningar under helgen...

Sen då?

Jag tog bussen hem från Planet Fitness. Att springa hem skulle gått i princip lika fort men efter den sista lågpulsträningen kändes det inte riktigt rätt att kicka igång kroppen igen.

Jag känner av träningsvärken i baksida lår mest, och även lite rumpa, men har mer energi att ge bort om någon skulle vilja ha den. Bisarrt nog skulle jag kunna tänka mig att köra skiten ur mig med en snabbdistans för att verkligen känna få lite maxpulsträning och en sista genomkörare men istället sitter jag här och äter Frödinge ostkaka och jordgubbar.

Tack alla bloggvänner för en trevlig träningshelg och tack Sofy för en riktigt bra idé. Jag tycker att vi gör det snart igen!

10 kommentarer:

Unknown sa...

Jag känner nästan ända hit vilken träningsvärk ni kommer att ha i magmusklerna i morgon... ;)

Felicitas sa...

Ja, tack för i helgen! Det har varit riktigt, riktigt roligt och jag tror att även skratten har bidragit till magträningen i helgen! :)

House Of .... sa...

tack för en toppenhelg, hoppas hoppas vi ses snart igen! Om du vill? kram

TheLoonyNail sa...

Ja, det det riktigt kul!!! Det enda tråkiga var att man (jag) inte riktigt hann prata ordentligt med alla....men men.... det löser sig till nästa gång!

Frågan är om man kan ta sig upp ur sängen imorgon...?!?! :)

Terese sa...

Ja - kan bara hålla med. Baksida lår känns mer och mer ju längre tiden går. Och vader. Och rumpa. Och övre delen av ryggen.

Sofy sa...

Såklart! Och grattis till nya vikten. Du är kalas!

Kram

Löpning & Livet sa...

Ja så himla kul! :)

Erika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Erika sa...

Jättekul att träffa dig med! Nu kör vi vidare med hård träning :)
Hoppas jag också på (sommarstugan alltså) men det lär nog tyvärr dröja om vi inte
vill ta galna lån, vilket inte känns så bra när jag inte vet var någonstans min
framtida karriär kommer att ta plats. Spänannde framtid men ändå osäker…

Puma sa...

Mialena:
Det är ändå ingenting mot baksida lår!

Felicitas:
Ja, det tror jag med! Superkul var det i alla fall!!

Ingela:
Absolut, det var hur kul som helst. När kör vi nästa? SNART hoppas jag!

Vargungen:
Inte jag heller... skulle gärna pratat mer med dig till exempel, men det är bra - då har vi ännu en anledning till en till blogger boot camp!

Terese:
Här med!

Sofy:
Livet är kalas!

Andréa:
Ja visst var det! Kanske syns vi någonstans på Varvet. Eller inte... det är ju trots allt ganska många tiotusentals som ska trängas...

Erika:
Förstår vad du menar, även om jag själv just tagit de där galna lånen. Blir som sagt en spännande framtid. :-)