04 maj 2008

Min vikt!

Ny söndag. Ny domedag.

Veckans resultat

Jag har inte ätit enligt skolbokan alla dagar denna vecka heller. I onsdags blev det en hel del snabba kolhydrater och i torsdags blev det tre och en halv flaska 6950 på två personer. Nästan rena rama fylleslaget. Men lägg ihop det och en bra nivå på träningen och vågen visar fortfarande nedåt. -1.1 kilo. Jag är nöjd!

Jag skrev i vintras att när jag gått ner 10 kilo skulle jag köpa nya kläder från Peak Performance. Jag hittade några favoriter i butiken i Åre. Men även 5 kilo förtjänar en belöning (jag är där om 0.3 kilo). Nämligen ett par snygga solglasögon. Jag pratar inte ett par slit-och-slängglasögon för 79.50 på H&M. Nej jag pratar sådana solglasögon som vanligtvis ligger i en låst vitrin i butiken. Det verkar bli dyrt, det här viktminskningsprojektet. Men det är värt varenda kreditkortslånad krona som finns!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Men åh, vad bra det går för dig! Jippie!!! :-)

Vi ses snart!

Anonym sa...

GRATTIS Puma - du är superduktig :) Kämpa på!!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Grattis grattis grattis.... ja vad va det vi sa igår... du börjar bli så liten! Duktiga tjejen!

Anonym sa...

klart att du är värd allt det där!!

Anonym sa...

Åh grattis. Bra gjort, jätte bra!

MarathonMia sa...

Det är klart att du ska unna dig belöningar! Det är ju liksom det allt går ut på.

Unknown sa...

Supergrattis Puma! Vad bra det går, kämpa på så du får handla massor! :)

Joakim sa...

Grattis fast jag tycker nog att du inte behöver gå ner i vikt. Kram

Anonym sa...

Grattis! Vad skönt att det går åt rätt håll för dig. Smart också att unna dig prylar och kläder istället för en brakmiddag ;). Tänk på den där artikeln som var i Runners World för ett halvår sedan eller nått om hur mycket snabbare man springer per förlorat kilo bara av att gå ner i vikt. Det måste väl märkas redan att det är lättare att springa?

Puma sa...

Elin:
Ja, äntligen!

Susanne:
Thanks to you!

Nilla:
Eller hur ;-)

Grabben:
Betalar du?

Rosabubbelgummi:
Tack :-)

Marathonmia:
Ja annars blir det lite tråkigt... skulle gärna ta emot en belöning i form av snabbare löparben men vart shoppar man sådant?

Mialena:
Haha ja precis! Vad mer kan jag tänkas vilja ha? Ny mobil, en bil... hur många kilon är det?

Joakim:
Om några fler minuskilon håller jag med! :-)

River:
Ja, den tänker jag ofta på. Tyvärr har jag inte märkt av någon effekt än. Lite tråkigt. Men kanske beror det också på det låga kolhydrats- och kaloriintaget?

Karin sa...

Självklart är du värd det! Superfint jobbat, din målmedvetenhet inspirerar!

Skrutt sa...

Vad duktig du är! Jag har just läst igenom delar av din blogg och är såååå inpsirerad av den (och dig)! Jag har lagt upp din sida som länk på min (nya) blogg och ska med spänning fortsätta att läsa hur det går för dig både på loppen och med dina övriga mål! Mvh "Skrutt"

Anonym sa...

Det kan ju bero på det också... Det du tjänar i viktminskningen kanske du förlorar när du inte äter så mycket kolhydrater. Antar att du kommer ladda på med extra kolhydrater nästa vecka så att du orkar hela loppet?

Puma sa...

Karin:
Tack. Snart kan jag också fokusera på att springa snabbt som er. :-)

Skutt:
Kul att du hittat hit! Jag ska kika in hos dig med!

River:
Jajamen, inför Varvet ska jag äta. I alla fall en macka. Och dricka vatten. Det är ju kalorifritt. :-)

Slow-Eva sa...

Wow vilket resultat. Du är verkligen ihärdig och unnar dig själv att må bra. Det gillar balansräknaren i mig :)