21 augusti 2006

18 augusti: Lunchspinning

Idag provade jag på en ny klass på en ny tid

Lunch

Att träna på lunchen är bra. Tidseffektivt inte minst. I alla fall om man hinner klämma in sin träning inklusive dusch på sin lunchrast. Jag tror att jag ska göra detta oftare!

SATS Hötorget

Jag provade inte bara på att träna på en ny tid, jag provade också en ny anläggning. SATS Hötorget ligger väldigt bra till. Kommer man till hötorget med tunnelbanan behöver man inte ens gå ovan jord innan man kan sätta sig på spinningcykeln. Effektivt!

Spinningsalen här är dessutom gigantisk. Jag uppskattar den till ungefär 2-3 gånger så stor som Zenith och dubbelt så stor som Söder.

Vi körde med en spinningvikarie idag. En ganska tråkig sådan vilket var lite synd. Instruktörerna är verkligen oerhört viktiga för hur kul - och jobbigt - ett pass är. Jag lyckades dock bli duktigt trött ändå.

Inga kommentarer: