21 augusti 2006

20 augusti: Pulsspinning

Idag lät jag viljan gå före förnuftet. I efterhand kan jag tänka att det var dumt, men jag är ju så förbaskat envis!

55 min pulsspinning

Med en mils midnattslopp, högintensiv spinning och annan styrketräning i benen kände jag mig inte jättefräsch i dag. Faktum är att jag kände mig ganska trött och seg. Men jag vet ju hur kul pulsspinning är så jag valde att hoppa upp på spinningsadeln ändå.

Slet och slet men kom ingen vart

Jag brukar inte ha några problem att komma upp i puls. Men idag var det omöjligt. Det kändes som att jag jobbade mer än vanligt för att komma upp i lågintensiv träningszon, jag fick slita för att orka dra upp pulsen till måttligt intensiv zon och jag fick jobba gärnet för att komma upp i högintensiv träningszon. Trots att jag stod upp långa stunder med ganska tung belastning - så kunde jag inte komma över 87%. Jag hade ingen kraft i benen och ingen ork i kroppen så en dags vila hade nog gjort mig bättre...

Inga kommentarer: