21 augusti 2006

16 augusti: Svettigt mitt i natten

Det var en sådan där skön kväll. Och jag satt hemma i soffan, trött i musklerna men full med energi i benen...

Intervallträning med start kl 00.00

Jag hade siktat in mig mot någon typ av konditionsträning under dagen. Men allt som bjöds var en PT-timma som tröttade ut mina överkroppsmuskler men som inte satte fart på mina ben.

Jag är inte galen. Jag gör bara vad jag vill när jag vill. Så när jag, som nu, kände att jag ville ut och jogga trots att det var långt efter CSI-tid (ni som kollar CSI vet att de programmen går sent) så gjorde jag det.

Min löpartränare hade varit ute på ett evenemang tidigare på kvällen men jag var bara tvugnen att fråga två gånger om han ville med och coacha mig så tackade han ja. Snacka om bra coach!

Vi körde intervaller längs Årstaviken, mellan Liljeholmsbron och Skanstullsbron. Roligt men väldigt svettigt och väldigt jobbigt. Jag hoppas att det ger positiva bieffekter inför Midnattsloppet.

Inga kommentarer: