24 april 2007

Tis 24 apr: Hard core spinning

Jag har sagt att jag älskar Ulf. Och förmodligen sagt att jag älskar Andreas. Men nu, ja nu älskar jag faktiskt Michel!


Hard core spinning

Det var en trött jag som stapplade in till gymmet ikväll. Jag hade en lång dag bakom mig och tunga väskor att släpa på. Kände mig inte direkt upplagd för 90 minuter tuff spinning, men det gör man ju ganska sällan.

Men, och det här kommer att låta väldigt klyshigt, när jag kom in i spinningsalen 5 min före "avtramp" så kände jag att det här passet kommer att bli jädrigt bra! Det var ett schysst och modernt dunka dunka som mötte mig och som verkligen föll mig i smaken. Dessutom var det en instruktör som har hög ögongodisfaktor. Jag tänkte genast att de nästkommande 90 minutrarna skulle bli kul, men stenhårda. Instruktören Michel såg ut som en sådan där instruktör som kör tufft!


Jag hade rätt!! Det var 90 inte bara tuffa minutrar, utan stentuffa! Och det absolut roligaste spinningpasset jag upplevt (tillsammans med min allra första pulsspinning). Sjukt bra! Sjukt svettigt! Och sjukt skönt när det var över!!

Jag hade min Imsdalvattenflaska med mig när jag klev upp på cykeln. Den var tom efter 20 minuter så jag sprang ut för att fylla på. 20 minuter senare var den tom igen...

2 timmar!

För den som vill utmana sig själv lite extra så meddelade Michel att han planerar för en 2-timmars spinningklass på tisdag om 2 veckor (8 maj om jag har räknat rätt) på SATS Odenplan. Be there or be square! :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Två timmars spinning?

Då har jag två frågor:

Varför träna i två timmar?

Har folk inga liv?

Puma sa...

Anonym: jag har ett svar till dina två frågor - för att det är sjukt jäkla roligt :-)