28 april 2007

Träningsshopping

Om det är något jag kan shoppa utan att få dåligt samvete så är det träningskläder.


Träningsshopping


Jag tycker att det är fullständigt onödigt att få dåligt samvete av att köpa träningskläder. Jag funkar i alla fall som så att köper jag träningskläder så tar även min träningsmotivation ett skutt framåt. Och att träna är ju bra för hälsan. Min slutsats är med andra ord att träningsshopping är hälsosamt!


Bästa shoppingen


Jag köper kläder lite varstans. Gällerdet joggingskor så går jag till Runners Store eller Löplabbet. Är det inomhusskor så brukar jag gå till Stadium. Jag gillar även Stadiums klädesmärke SOC, det är både funktionellt och prisvärt.


Men allra allra bäst gillar jag att browsa bland träningskläder på Åhlens vid Sergels Torg/T-Centralen i Stockholm. Förutom ett stort sortiment finns här träningskläder som passar mig -det är basic (dvs kläder man faktiskt kan använda utan att se ut som en extrem modeslav) men också trendigt (bara basic blir tråkigt) och utbudet "generellt" (dvs ingen speciell sportinriktning). Röhnisch, Casall, Puma, Adidas och mycket annat. Åhlens eget märke gillar jag dessvärre inte (passformen passar inte mig) så därför brukar jag tyvärr inte gilla övriga Åhlensvaruhussortiment.






Jag åkte förbi Åhlens en snabbis i förmiddags eftersom jag alldeles strax ska på en lång Bikram Yogasession inte har någon bra top. Jag hittade alldeles för mycket jag ville ha, men som jag ine behövde (t.ex. en fräck superrosa tröjjacka från Puma). Efter att förnuftigt ha rannsakat mig själv blev det ett silvermetallic linne från Röhnisch för ca 300kr. Jättefint med schysst fall. Väldigt slinkigt material (som svalkar, enligt expediten) men som ändå inte sitter åt och avslöjar en överflödig mage. Jag som i vanliga fall har överarmskomplex ska försöka våga mig på att ha den på mig!


(Såhär ser linnet ut, fast mitt är inte i brunbrons utan i silver)

Inga kommentarer: