23 april 2007

Trött i ögonen

Jag var trött redan imorse. Ja det är ju jag ju alltid men det brukar gå över när jag väl kommit upp. Men imorse satt jag bokstavligt och sov i bilen med ögonen öppna.


Kortvarig och långvarig motivation!

Helst vill jag gå hem och sova. Men jag vet hur arg jag skulle bli på mig själv om jag gjorde det. För jag är ju pigg i kroppen och så redo för ett träningspass jag bara kan bli, ja ögontröttheten borträknad!

Sådana här gånger måste man se till sin motivation. Den kortvariga motivationen säger - gå hem och sov (och lata dig kanske liiite lite i soffan framför TV:n). Men den långvariga är ståndaktig och ber mig snällt att gå och träna för jag vill ju få snyggare spiror och tuffare armar. Vilket av de två alternativen vill jag mest? TV-soffan eller spirorna? Det är ett lätt val!

Det kan vara ett bra tips att se till sina två motivationer i ett sådant här läge. För det gör genast att den långvariga motivationen har ett litet övertag...

Inga kommentarer: