28 november 2007

Ons 28 nov (forts.): Hemmaträning

Det var mycket på TV:n ikväll. Perfekt. Då kan man träna!

Hemmaträning

Twiststeppen har gått varm här hemma framför TV:n. Fast varmast var nog ändå jag. Svetten rann trots att jag lågintensivsteppade framför Bonde Söker Fru och Leilas Jul. När Leila gjorde sin fudgesås på grädde, choklad och smör kände jag mig mest nöjd där jag stod på min stepper. Den där såsen faller inte mig i smaken alls. Men surdegsbrödet med frukt och nötter skulle jag inte tacka nej till.

Nöjd är förresten ett underbart uttryck som Bonde-Anders pånyttmyntade i förra veckans Bondeprogram. Jag känner mig nöjd med dagens träning.

8 kommentarer:

Erika sa...

Way to go! Vet du hur mycket en timmas högintensiv träning på en såndär stairmaster ger? Min har flippat ur och räknar inte kalorier *suck* Jag känner mig lite out of line när det gäller min förbrukning nämligen. Intaget har jag rätt god koll på :)

Tausert sa...

Duktigt!! är lite nyfiken på en sån där.. vill gärna ha ngt att göra framför tvn - typ motionscykel eller en sån där "ministepper". Vad är det för skillnad på en sån som vrider på sig och en där man trampar rakt fram (typ mer som en trappmaskin)?

Puma sa...

Erika:
Alltså... träningen är inte så högintensiv. Ligger väl på en 70% om man har disciplin nog att köra på - hela tiden. :-) En timme gav mig 400kcal. Eller gav och gav, jag tränade ju bort det. Så det var jag som gav. En pulsklocka är ett bra verktyg för att ha koll på puls och kcalförbrukning.

Leetah:
Vet inte om dessa hemmaapparater skiljer sig åt så mycket. På gym skiljer det sig mycket mellan en "stor twiststepper" (ser ut som om man åker skridskor för det är en sådan står rörelsebana) och en stairmaster. Man jobbar ju med olika benmuskler. men det märks nog mindre på dessa småfjuttmaskiner. :-)

Anonym sa...

bra jobbat! gissa om jag saknar amin träningscykel som vanligtvis var där jag satt och kollad epå tv förut.. tyvärr är studentlägenheten inte riktigt anpassad för den :/ men de har ju iofs tv på gymmen också =)

Sporty Spice sa...

Haha. När du skriver att du "steppar" ser jag dig framför mig i höghatt, kostym, vit halsduk och steppskor i högblank lack. =)

Slow-Eva sa...

Bra jobbat!

Jag är också en sån som väljer mackan föra tårtan på kondis :) Undrar hur det kommer sig?
Jag skulle väl i och för sig inte tacka nej till tårtan heller... hm..

Anonym sa...

Hello!! Började läsa din blogg för ca 1 mån sen, an i LIKE IT, A LOT!!!Jag är också ett träningsfreak!!!Träning är mitt jobb och mitt största intresse=)

Gör härmed mitt första inlägg i dn blogg=)
Angående stairmastern; jag har önskat mig en i julklapp! Jag prövade en på Stadium och tyckte den var super! Längtar till jag köper den!

Anonym sa...

härligt!! nu är inte bra TVprogram längre en ursäkt för att slippa träna, eller et hinder, utan nu är det den perfekta anledningen!! =)