29 november 2007

Träningsläger

Jag har tagit ledigt från jobbet. För att träna.

Träningsläger

Om en halvtimme börjar "Coola Karins" bil rulla mot skidmeckat Mora. Jag och hon ska bli längdproffs. Så mycket proffs man nu kan bli på tre dagar.

Allt är inhandlat och klart. Längdskidor, pjäxor, stavar, rätt sorts kläder... ja, jag har till och med varit och köpt ett vätskebälte och en sådan där löparmössa som gör att man ser ut som ett ägghuvud. Jag som svurit att jag aldrig skulle bli en vätskebälteperson. Jag är ju en camelbakmänniska!

Såhär ser ett ägghuvud ut. Snyggt och sexigt? Knappast. Men något bra måste det väl finnas med designen. Notera även handskarna som ingick i paketet. Dem gillar jag bättre!

Det enda jag inte har är valla. Valla är knepigt. Så jag väntar nog med det till Mora. Något jag inte kan vänta med är att packa alla grejer. Den där halvtimman går fort...

Psst... jag tar med mig datorn och hoppas på uppkoppling!!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till på lägret!

Anonym sa...

Mäkta avis! Jag hoppas att du hitta lite uppkoppling så att du kan blogga ;)

Anonym sa...

Hoppas du får det riktigt tufft, hårt och roligt på lägret!

Anonym sa...

Lycka till med längdåkningen! :) Hoppas att vädret blir bra också...

Anonym sa...

Lycka till med längdåkningen! :) Hoppas att vädret blir bra också...

Slow-Eva sa...

ha det så roligt!

Anonym sa...

Åh vad skoj! Ha det så kul :D

löpningseufori sa...

åh, det låter underbart! blev sjukt skidsugen nu! hoppas att det går kanon bra i mora nu!

Em Löfgren sa...

hej tjejen! hoppas du får toppenskoj och att du får ut så mycket som du hoppats på! du kommer bli nästa gunde svan, I am sure! =) Ha så kul och jag hoppas verkligen du kommer ha uppkoppling!!!

Unknown sa...

Åh vad roligt det låter! Är sååå avis! Hoppas du får ordning på vallningen också, för det är tusan inte lätt!

Anonym sa...

Låter kul med träningsläger!! Ser ju proffsigt ut med en "ägg-mössa"

Anonym sa...

Jag väntar med spänning på att föra höra allt om träningslägret=)