03 februari 2008

När mår du som bäst?

Jag fick frågan av mamma i eftermiddags: när mår du som bäst?

Efter träning!

Jag funderade ett slag när hon ställde frågan. Försökte mig på svaret "när jag är ute och reser". Men när hon ställde en följdfråga visste jag att jag inte svarat helt rätt.

Det rätta svaret för mig är efter att jag tränat. Ju tröttare jag är, desto bättre mår jag. Oavsett blödande skavsår eller svidande svett i ögonen. Det är då jag mår som bäst i själen.

Det är ingenting jag går runt och tänker på. Det är ingenting jag försöker åstadkomma. Lyckan kommer ändå. Bara sådär. Jättelätt! Det är det som gör träningen så underbar.

Sjuk - inte sjuk?

Jag sitter här och funderar på om jag är tillräckligt frisk imorgon för att kunna träna. Halsontet är borta. Hostan retar fortfarande i halsen. Jag vill, jag vill, jag vill träna!

6 kommentarer:

Löparfantasten sa...

Så där har jag hållt på och velat ett tag nu. Jag har ont i halsen på kvällar och täppt näsa. Nu har jag inte sprungit på två veckor och det börja kännas tungt att ge sig ut. Usch. Men imorgon hoppas jag att jag kommer ut på en lugn morgon jogg.
Krya på dig och ta det lugnt.
Håller med dig om lyckokänslan efter träning.

Karin sa...

Jag mår också som bäst efter träning! Svårt att förklara/beskriva det där, men endorfiner kanske? :)
Hoppas du är frisk snart så du kan träna! Känn efter, men om du inte har ont kanske du kan jogga lite lugnt. (Säger hon som sprang en halvmara med hosta förra vintern).
Eller ta det lugnt på ett spinningpass? Imorgon kväll kanske? Jag ska försöka få en plats, vet inte hur fullt det blir. Ses! Kram

Anonym sa...

förstår vad du menar, jag är aldirg lyckligare än efter ett underbart träningspass! :D

Ebba sa...

Förstår precis vad du menar! =) Hur kan man inte vara lycklig efter ett träningspass? Fast det är klart.. Går inte träningen bra så är man kanske inte helt nöjd.

Anonym sa...

Jag tycker att det låter underbart att du blir så lycklig av att träna!

Felicitas sa...

Ja, visst är känslan efter träning alldeles underbar?! :D

Och jag har samma problem som du.. Träna eller inte träna. Frisk eller inte frisk. :P

Krya på dig!