12 mars 2008

Min våta dröm

Det finns de som dagdrömmer om en solvarm sandstrand, böljande blå vågor och skira paraplydrinkar.

Inte jag.

Jag drömmer om att kliva upp klockan 05.00, full av förväntan, en vanlig vardagsmorgon. Jag drömmer om att sätta på mig träningskläderna i tysthet. Att vakna av morgonluften och bilfria gator som hälsar mig god morgon i den sena gryningen. Att lugnt och stilla jogga kilometer efter kilometer tills de är långt många fler än det är fingrar på mina händer. Se stan vakna till liv. Se pulsen stiga. Sedan komma hem lagom till varmdusch och morgonsoffa. Och sen, möta arbetsdagen samtidigt som alla andra - men med ett underbart långpass i benen. Vilken kick.

Det närmsta jag kommit är när jag och grabben sprang ett varv av Stockholmsmaran klockan 06.00 en lördagsmorgon. Men det är skillnad att göra det en vardagsmorgon. Det är liksom lite dumt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kan bara hålla med! Det är underbart :)

Anonym sa...

alltid lika skönt att se staden vakna!
Lycka till!

Karin sa...

Det är bara att sätta på to-do listan. Du vet att jag är på! =) Snart är det ju sommartid och ljusare med ;)

Erika sa...

Å vad jag längtar till den tid då benhinnorna pallar, gatorna är fria från is och snö och ljuset har kommit. Då snörar även jag på mig skorna och välkomnar dagen med en löptur. Känns tyvärr långt tills dess men jag kan ju visualisera genom din blogg :)

MarathonMia sa...

Wow! en halvmara så tidigt - vad äter du? Springer du på tom mage?

Varför inte göra en öppen "I ottan inbjudan" och bjuda in löpnördar i Stockholm (Funbeat + jogg.se) att träffas en tisdagmorgon kl 5... och bara springa, springa, springa...

Puma sa...

Anna:
Japp

Funrun:
Ja det är lite fint liksom

Nike:
Det är på listan!

Erika:
Håller tummarna för dina benhinnor

Marathon-Mia:
äter ingenting när jag tränar på morgonen. jag vet att jag borde men jag tycker faktiskt att det inte gör någon skillnad. tvärtom är känslan i kroppen lite bättre utan mat i mage - och hals. men däremot måste jag ha med mig dricka. det är min svaghet - jag måste alltid dricka så jäkla mycket och gör jag inte det blir jag matt.

bra idé där att ses en vardagsmorgon. den idén måste följas upp!!

MarathonMia sa...

Strongt jobbat att kuta så långt utan mat - men äter man en ordentlig middag kvällen innan borde det väl räcka...

Hatar att springa med mat i magen!

Håller ögonen öppna för "Stockholm-i-ottan-Crazy-Run"