16 augusti 2008

Lör 16 aug: Årstaviken runt

Jag har morgonjoggat runt i en skattkista.

Jogg runt Årstaviken

För varje dag upptäcker jag att jag blir mer och mer lik min mamma. Medan hon hittar affärsidéer under var och varannan sten hittar jag nya träningsmöjligheter.

Min morgonjogg gick runt Årstaviken med start 11.47. Jag hade grundat med tre fudgebitar från gårdaksvällens överblivna godispåse som jag nog aldrig skrev om i bloggen. 20 000+3 personer och en fasan ska springa Midnattsloppet ikväll. Det måste finnas en jäklans massa löpare i Stockholm för slingan runt Årstaviken var full med löparfolk.

Precis vid båtvarvet på Årstasidan upptäckte jag en alldeles ny trätrappa som är som gjord för trapplöpning. Den är lång och den är rak och den är nog inte speciellt trafikerad. När jag upptäckte trappan kände jag mig som ett barn på julafton som precis upptäckt julklapparna. Och på Årstasidan hittade jag en perfekt intervallbit på den asfaltsträcka som går från vattnet upp till Zinkensdamms vandrarhem. Perfekt raksträcka som sluttar upp åt ena hållet - och därmed ner åt andra. Och jag hittade nya backar och nya raksträckor som i mitt sinne förvandlades till perfekta träningsredskap och det kändes som om jag morgonjoggade runt i en skattkista med träningsmöjligheter.

Nu är klockan 13.21 och jag ska äta frukost.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jäklar vad skönt att man inte ska vara med i skitloppet - midnattsloppet ikväll. känns som jag har dragit en stjärnvinst!

Erika sa...

Wiho, vilken skattletare du är!
Lät som en schysst uppladdning inför loppet också, fudge ÄR gott!

MarathonMia sa...

Åååå - fudge, ett måste för tränande. Har precis tjuvnallat från min godispåse jag ska ha efter långpasset i morgon. Vaniljfudge är löparbränsle!

Katarina M-I sa...

Shit, hur kunde du ha tre fudge kvar?? Dom går först i våran påse och hur många jag än stoppar i påsen är det alltid för få...

Johanna sa...

Men... lakritsfudgen är ju MYCKET godare än vaniljen!? Den kan jag få verkliga cravings efter ibland. Annars tycker jag att du verkar ha en sjysst dygnsrytm, skönt att inte ALLA är ute och morgonjoggar innan klockan 7. Det skulle ju om inte annat bli fasligt trångt.