10 augusti 2008

Är du också puckad?

Ibland undrar jag om folk är rent ut sagt dumma i huvudet. Men... kanske är jag det också.

Träning - bara för smala?

Jag läste för ganska länge sedan en kommentar på Ebba von Sydows blogg. Den fick mig att undra hur puckade folk egentligen är.

Ebba skrev att hon skulle börja träna och en tjej undrade i kommentarsfältet varför Ebba tyckte att hon behövde träna: hon var ju redan smal.

Är det så unga människor tänker? Att smala personer inte behöver träna. Hur fan ska det gå med Sverige, undrar jag.

Men så i duschen efter fredagsträningen började jag själv fundera lite. Var kommer varmvattnet från? Blir vattnet varmt på vägen eller finns det en gigantisk varmvattenstank någonstans?

Jag är nog inte heller så smart. Kanske vet alla var varmvattnet kommer ifrån? Kanske är det bara jag som inte fattat det. Hur fan ska det gå med Sverige?

Puckad?


6 kommentarer:

Anonym sa...

Sök på ordet varmvattenberedare..heh.

Felicitas sa...

Hehehe.. :) Varmvattenfrågan är faktiskt inte helt självklar, då det finns flera lösningar (varav varmvattenberedare är en).. ;)

Men ja, man kan undra. Det finns ju så många smala som har fysik som en 80-åring just på grund av den mentaliteten. Det är bättre att svälta sig själv för att förbli/bli smal än att äta och träna för att bygga en kropp som kan bära en livet ut...

SUCK! :)

Anonym sa...

Smal betyder ju inte automatiskt att man är hälsosam. Läste nånstans om kroppsfettmätning och nån dietist som berätta om chockade trådsmala tjejer som precis fått reda på att de hade 30% fett i kroppen. Inga muskler där att tala om. Tycker det illustrerar mycket bra varför man ska träna även om män är trådsmal: för att bränna fett och öka muskelmassan!

Anonym sa...

män = man, blev ett litet typo där :)

Anonym sa...

Suck...ja, puckat var ordet. Hellre en vältränad kropp än en kropp som blivit smal med hjälp av svält och som mest består av fett... Såg många skräckexempel på hur det kan gå om bantningen pågår för länge upp i åldrarna på Mallorcas stränder.

Cizzi sa...

Ja, det är ju så att man blir mörkrädd... Jisses!