11 september 2007

Tis 11 sep (forts.): Spinning och sånt

55 minuter på sadeln. Betydligt färre minutrar styrketräning. 750 kcal.

55 min Glenn

Jag var laddad till tusen. Ville köra hårt. Igen. Så jag använde många av Glenns låtar till att stå, stå och stå. För Glenn kör med långa block. Det är grymt skönt. Grymt jobbigt.


Jag satt på samma cykel som igår. Och framför mig satt samma killar som igår. Två latinokillar som inte alls såg ut att höra hemma på cykeln. Men det var kul att de var där. Kul att de liksom kom tillbaka. Men de har nog en del att öva på vad gäller tekniken.

Styrka

Det finns det fler som bör. Kolla tekniken alltså. När jag körde biceps stod jag bakom en tjej som "scwungade" upp 18.5 kilosstången med hela ryggen. Hon körde någon en-repetition-i-taget-variant. Det såg lite skumt ut. Och dessutom lade hon beslag på två stänger samtidigt trots att vi var många i hantelhörnan. Sådant är lite irriterande. Jag hade nämligen gärna velat ha en av de där stängerna...

Jag fick bra kontakt med bicepsen idag. Det var skönt. Men sedan skulle jag köra rygg och då sket sig alltihopa och jag blev sur och gick. Men - inte hem. Jag gick till receptionen och bokade en gratis PT-lektion. Visserligen bara på en halvtimma men ändå. Så nu på torsdag ska jag få lite PT-tips vad gäller rygg- och bröstträning. Yey!

10 kommentarer:

Anonym sa...

om TopModel: jag vet!! amatörer! idoter!! gaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh Nu komemr det bli jätteseny.. och jag ska ju upp tidigt =( suck

Anonym sa...

Svungarna är de roligaste på gymmen!!! och de mest patetiska!!!! hahahahahaha!!!

Anonym sa...

Kul med en PT instruktion!:-)

Vi har en äldre man på mitt gym som är där nästan varje dag. Och han svingar vikter till höger och vänster och gör det dessutom helt osymetriskt, alltså han kanske svingar höger arm högt och vänster lågt eftersom han inte har samma styrka. Ibland känner jag för att gå fram och säga något. Men samtidigt så kanske den där träningen funkar fullgott för honom. Svårt att veta.
-
Va hemskt det där med Linda Fodor (Fitnesstar)förresten. Hoppas de får tillbaka proverna snart så hon kan visa sin oskuld. Kan inte tro något annat.

Anonym sa...

hadde jätte mycket problem med ryggen i vintras o fick inte träna på ett par månader. då jag änteligen kom igång igen var det inte frågan om att gå på step el dyl. nej, iväg till tyngderna. tog då hjälp av en pt o tur va väl det. lättare att hitta rätt muskel om nån lite förklarar hur du ska göra...

Anonym sa...

Låt folk träna som dom vill för i helvete.. Sköt ditt eget jävla liv...

Puma sa...

Emelie:
Kom du upp?

Ofelia:
Ja, folk gör som dom gör och visst är väl det ok...

Camilla Finland:
Precis!

Camilla:
Ja det är ju det jag gör - "skiter i andra och sköter mig själv". Men att tycka saker förbehåller jag mig dock rätten till.

Anonym sa...

jag kom upp!! var orolig att dte skulle bli megasent, men de tog ju iaf bort nyheterna! =) puh! men lite seg i skann är an allt nu! men det var det värt! och ikväll börjar svenska säsongen! iochförsig inte liiiiika kul, men tillräckligt kul! =)

Anonym sa...

Hej Hej, Hittade dig på VK och tänkte kolla med dig vart du tränar spinning? Sats har jag förstått med ort?

Själv kör jag på Liljeholmen och tisdagar och torsdags morgon pass 06,45.. Onsdagar och fredag lunch pass.(11,30 & 12,00)
Fast den här veckan (37) så kommer jag missa tors och fre. : ( snyft

Skulle vara kul att köra spinning i samma lokal, och se vad du går för *skratt
Skoja bara, men själv älskar jag oxå spinning och det är så skönt att känna svetten rinna!

Ta hand om dig och så syns vi på tråden -vecko motionskcal-

Kram SpinningKatrin

Puma sa...

SpinningKatrin:
Oj oj! Är jag utmanad?? :-)
Liljeholmen är det SATS-gym jag egentligen bor närmast faktiskt. Jag körde spinning där, både tor och fre, för några veckor sedan (då vi flyttade vårt kontor och jag jobbade hemifrån). Annars blir det mest SATS Zenit och Hötorget. Hojta till om du kör någon spinning i helgen!!! (Vi kan ju ta det på VK också...)

Anonym sa...

Hej Hej,

Helger är svårt för mig att komma ivåg och köra spinning på lokal! Då brukar jag köra på min egen spinningcykel som jag fått i present av min sambo! Vi har byggt ett gym i garaget... : )

Jag får helt enkelt kolla din blogg och dyka upp helt otippat på Zenit eller hötorget och skrika efter dig??

kram katrin