09 september 2007

Veckan som var, veckan som kommer...

Det är smart att föra träningsdagbok. Då ser man vad man gjort bra, och vad man kan jobba mer på.

Veckan som var...

Jag sitter och kikar på veckan som var och mina träningspass. Konstaterar att jag ännu en gång tappar i styrketräning ju längre veckan lider. Återigen blir det min utmaning inför kommande vecka att fortsätta med styrketräningen även efter att halva veckan har gått.

Det blev sju träningspass förra veckan (nio pass med promenader inkluderade), fördelade på fem dagar. Totalt 345 minuter (5.75 timmar). Inte lika bra som veckan innan då jag toppade med 472 träningsminutrar (7.87 timmar).

Anledning till min träningstopp förra veckan var att grabben var bortrest i Sydamerika och jag hade inget bättre för mig än att träna... betyder det att jag måste be grabben om att åka bort på ännu en jobbresa för att jag ska ta tillvara på självdiscplinen?

Det är kul (och hur inspirerande som helst) att så många som nästan 1200 personer har besökt min blogg. Dock visar bloggtoppen på 1675 unika (!!) besökare just nu för denna vecka. Så jag antar att man ska ta all statistik med en nypa salt.

Veckan som kommer...

Asafa Powell har just slagit rekord på 100m (9.74 sek på en GP-gala i Italien) och det ska jag också göra veckan som kommer. Fast inte på 100m. Nej jag ska slå mitt eget personliga rekord i antal träningsminutrar på en vecka. Jag siktar på 500 träningsminuter (promenader räknas inte).

Fokus kommer att ligga på spinning eftersom jag känner lite grann i höften efter de senaste dagarnas jogging. Och så ska jag som vanligt försöka styrketräna lite jämnare.

Bring on the Monday!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

5.75 timmar är ju inte alls dåligt ändå! Bra jobbat! Bra idé att räkna ihop träningsmin. och jämföra med föregående vecka. Det säger iofs inget om intensiteten på passen. Den här veckan har jag tränat med lägre intesitet (puls 132-140) och därmed tränat längre än tidigare veckan. Däremot så vetteskjutton om jag förbränt så speciellt mycket fler kalorier. Man förbränner ju ganska mycket när man tränar med hög puls. Men man skulle kunna räkna ihop kalorier + tid exempelvis. Hm Nu fick jag något att fundera på :-)

Anonym sa...

Asså... 5.75 h Är ju SUPERBRA jobbat- Det var Det jag menade ;-)

Anonym sa...

Du är klok du...:-) ÄLSKAR Staplar! Ska kolla in funbeat under veckan. Tack för tipset

Anonym sa...

Bra jobbat! Och smart att sätta upp mål. Det klarar du fint! Spinn på! :D

Anonym sa...

bra jobbat i veckan!! många minuter du svettats igenom! =)men jag förstår precis vad du menar, det med om grabben är borta!! man får ju mer tid, för är han hemma vill man ju ändå spendera tid emd honom också, typ äta middag ihop och så! så ibland kanske man ska skicka bort dem lite..!? hiih

Haha, japp BRING ON THE MONDAY!!