18 januari 2008

Fre 18 jan: Träning innan frukost

Hörni, hörni - nu känns det i kroppen!

Morgonspinning

Jag ska erkänna att jag låg en stund och funderade imorse. Jag var inte säker på att jag ville gå upp. Jag var trött.

Men så tänkte jag att detta faktiskt är sista dagen i träningsruset. Slutspurten. Och jag vill inte stanna av innan mållinjen. Jag vill ösa ända in.

Det borde vara vilodag idag. Men det är det inte. Det är sista träningsdagen. Imorse var det näst sista träningspasset. Inte för evigt. Men väl innan resan till Kanada.

Jag kände mig lite rostig på cykeln idag. Det tog ett tag innan jag kom in i det. Ungefär 35 minuter. Då var det bara 10 minuter kvar innan passet var slut. Jag hängde inte alls med när instruktörs-Sara frenetiskt pinnade på i hektiskt tempo. Benen känns inte riktigt så pigga. Inte så snabba. Men jag var med i backarna. Med i det segt jobbiga.

Jag har trötta ben som snart får vila.

Det ska bli spännande att se hur kroppen, framförallt benen, reagerar på passet ikväll!

4 kommentarer:

Anonym sa...

oh, jag klarar inte at morgon-träning. jag är inte med i matchen, varken fysiskt eller mentalt.

Anonym sa...

DUKTIG du är!

En dag kanske jag också kommer orka masa mig upp sådär tidigt och köra ett spinningpass! In my dreams! In my dreams! :-)

Susanna sa...

Jätteroligt för dig att få komma iväg på semester, men jag måste säga att jag inte är helt nöjd med ditt beslut då jag inte vet hur jag ska klara mig utan dina inspirerande blogginlägg i två veckor. =)

Anonym sa...

Morgonspinning ska jag testa nån dag!

Trevlig resa! Men jag kommer att få abstinens om du inte bloggar :)