17 januari 2008

Tor 17 jan: Bra spinningpass på SATS

Ordningen är återställd!

Lunchspinning


Det var några blogginlägg sedan jag kom tillbaka från lunchspinningen utan den där efterträningsglädjen som är obligatorisk efter ett riktigt bra träningspass. Men det var faktiskt bara igår. Det kan tyckas att jag inte gör annat än bloggar. Men det stämmer inte. För jag tränar ju också! ...ja just det, jag jobbar ju lite också...

Nu ä ordningen återställd. Minnena från gårdagens miserabla spinning är utsuddade. Jag har varit på mitt favoritlunchpass och sitter här ensam på jobbet med ett inre leende som går upp till öronen. Det är träningsglädjen som pockar på. Och hade mina kollegor varit här hade de vetat att jag varit iväg och tränat utan att jag behövt yttra ett ord om det. Träning är fantastiskt.


Nu ska jag jobba gärnet. Sedan ska jag hem och kolla vad som behöver tvättas inför Kanadaresan med avgång i övermorgon. I work hard - and I play hard. Någonstans under kvällen blir det sex lätta Szalkaikilometrar.

9 kommentarer:

Sofy sa...

Tackar! Räknar det här blogginlägget som inspiration till att klara en av mina intervaller ikväll...

Anonym sa...

Jag har också lunchspinnat idag. Trots att det bara var 30 minuter så var det riktigt jobbigt. Direkt efter var det core men nya programmet känns för svårt för min hjärna som inte klarar för avancerad koreografi, haha. Nåja, jag ska ge det några chanser till.

Sofy sa...

mmm, sju ska det banne mig bli!
Jag får ta fram kallas rygg i backen lagom sådär på intervall fyra tänkte jag. På intervall sex är det "det som inte dödar det härdar" och på intervall 7 är det bilden av kvällens middag som hänger på tallrik med snöre framför min näsa som får mig att gå i mål.

Bra där!

Lycka till med packning! Jag är såååå avis på dig som får åka till vita stora berg, men unnar dig det såklart!

löpningseufori sa...

efterträningsglädjen är underbar!

Karin sa...

Visst spelar det roll om instruktören e bra eller ej! Ja tror vi har blivit bortskämda med att ha Pia som instruktör! Både hon och Andreas är guld värda :)
Ses imorgon bitti då! (Får hoppas det är nån bra som kör, men då du också går hoppas jag att du har koll på det!) Kram

Anonym sa...

Jag är så imponerad över hur duktig du är med träningen, verkligen inspirerande! Hoppas det blir fint i Canada!

Unknown sa...

hej! vad känner du är nyckeln eller motivationen för att springa långt? jag springer sällan mer än 5 km även om jag skulle vilja det... hoppas det går bra med kvällens pass.

Puma sa...

Sofy:
Kört hårt!

Leen:
Ja på de korta passen vågar man dra på lite extra!

Josefine:
Jaaa!

Nike:
Ja... och nu är det svårt att köra med någon annan.

Msfatso:
Äsch, du är ju dubbelt duktig själv!

Sofia:
Jag är nog tvärtom. Känner större motivation till längre pass än fem kilometer. Efter fem kilometer kan jag känna att jag inte gjort så mycket, att jag inte tagit ut mig (ok, kör man snabbdistans eller intervaller kan man bli sjukt trött iof). Så det är nog tröttheten efter ett långt pass jag tycker om. Låter det konstigt? Ja kanske. Men om man blir trött växer sig kroppen starkare... :-)

Em Löfgren sa...

oh ska du till kanada!? det har jag missat! fats du kanske inte skrivit om det! anyhow! gud vad skoj! göra där!? åker du med grabben!? hoppas du får superkoj!!