16 januari 2008

Saltå Kvarn

De senaste minutrarna har det smakats och tyckts. Nu kommer recensionen!

Fruktkick från Saltå Kvarn

Utseendet på Saltå Kvarns fruktdryck Fruktkick signalerar "back to basics". Det ser så hälsosamt ut och flaskan skryter med ett innehåll som är biodynamiskt odlat och kravmärkt. Men den är tillverkad i Tyskland. Det är inget fel på Tysktillverkade produkter men mycket av miljötänket faller eftersom produkten på något sätt fraktats hit.


Smaken då? Nja, säger jag. Fruktkicken består av 100% fruktjuice från apelsin, äpple, morot, päron, druva, mango, banan, acerolakörsbär, passionsfrukt och guava. Någonstans bland mango-, passionsfrukt- och guavasmaken blir det lite för rörigt för mig som inte brukar tycka om sådana smaker. Det gör jag inte heller nu. Jag är mer av en bärmänniska. Därför blir inte Fruktkick något som jag kommer att lägga slantarna på. I mitt tycke seglar konkurrenten Brämhult lätt förbi Saltå Kvarns Fruktkick.

7 kommentarer:

Sten Berg sa...

Oj, jag som älskar Saltås grejer, detta kommer ruinera mig.

Anonym sa...

håller mig nog också till brämhults, det är godast! :)

Anonym sa...

skitdyr är den lilla flaskan också!

Anonym sa...

Ville bara skriva att jag tycker du har en skitbra blogg! Bra "bredd" på läsningen... otroligt kul! Kram Emma

Slow-Eva sa...

Dessutom är de exotiska frukterna imoprterade till tyskland och sedan tappad på en glasflaska med metallkapsyp så nä, miljötänkten är faktiskt helt kört.

Anonym sa...

Oj, trodde glas var ett bättre alternativ är plast. Lättare och återvinna och mindre påverkan på innehållet?
Metallkapsyl för att hålla tätt så att innehållet håller samma kvalitet hela tiden.
Klimatkompenserar inte Saltå sina Trodde det var en av dom få företagen som gör det? Och Max hamburgare och Vin & sprit?
Tror inte att Brämhults gör det? Eller?

Anonym sa...

Men dyrare är det än Brämhults. Det håller jag med om! :)
Men jag tycker nog att det är godare också.


(råkade trycka på anonym förra inlägget, sry)