16 januari 2008

Ons 16 jan: Träning på lunchen

Vad är väl ett spinningpass på lunchen? Det kan ju vara fruktansvärt tråkigt, och... dötrist och... tråkigt... eller alldeles, alldeles underbart.

Barnkalas?

John Blund ville inte släppa klorna om mig imorse så jag missade träningsdaten med Nilla klockan 06.30. Cykelpasset åkte åt fanders. Corepasset åkte åt skogen. Och jag låg bara och sussade medan tidningen hann dimpa ner genom brevinkastet, Hornsgatan hann fyllas med morgonrusande bilar och morgonljuset sakta och väldigt osäkert öppnade sina ögon.

Jag fick ta till en nödlösning och körde ett gult (förkoreograferat) spinningpass på lunchen istället.

Kanske hade det varit bättre att låta bli. Passet var inte alls sådär underbart och skönt energiskt som det brukar vara. Det var dåligt drag och instruktören gick mig på nerverna. Ju mer hon försökte få oss att köra desto mer krängde hon själv på cykeln. Ju mer vi skulle ta i desto yvigare blev hennes kroppspråk och till slut fick jag känslan av att det var ett barnkalas vi var på. Att hon inte gav några som helst tidsangivelser vid tempohöjningarna och att hon skrek ikapp med musiken och ändå inte hördes gav inga som helst pluspoäng.


Nu längtar jag istället till ikväll då jag ska springa under Szalkais vinande piska. Gårdagen ägnades helt åt vila (och shopping!) så jag springer mina elva kilometrar med pigga ben ikväll.

10 kommentarer:

Ebba sa...

Hoppas att löpningen blir bättre! =) Inte roligt att träna när instruktörerna inte uppfyller ens förväntningar..

Anonym sa...

Vågar jag fråga vem som instruerade? Så slipper jag risken att boka "fel" pass i framtiden ;)

Puma sa...

Mrsebba:
Ja, man blir sååå besviken!

YTZ:
Mona... ser fram emot Glenn imorgon! :-)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Mmmm jag saknade dig massor i morse (fast jag svor oxå skall jag villigt medges och muttrade nått om att jag hoppas att du sov gott, men bara lite), det va så tomt utan dig vid min sida!

Anonym sa...

Lycka till med löpningen ikväll. Mina ben är ruggigt tunga efter passet igår. Vill inte riktigt erkännahur det smärtar i baksidan på vänster lår... hoppas på mkt överkroppsstyrka ikväll så jag kan springa hatkärlekspasset med 4 minutersintervaller i morgon kväll efter jobbet. Phu.

Anonym sa...

Jag oxå, trots extrem träningsvärk i benen efter PT-cirkel i måndags & tung lunchspinning igår.. Ses =)

Anonym sa...

Gah... Jag avskyr pass som gör en besviken... Nåja, man lär sig av sina misstag =)!

Löpning & Livet sa...

Tråkigt med dåliga pass när man har sett fram mot nåt kul.. jag ska spinna om två timmar, hoppas passet är lika bra som det brukar!

Em Löfgren sa...

Hej! har en fråga jag länge velat ställa men inte vågat! haha! vad sjutton menas med "förkoreograferat"!? och vad är icke det? borde det inte betyda att man mixat musiken och lagt upp passet? men är inte alla pass det? please put me out of my misery puma! för jag hajar inte!

Anonym sa...

Tråkigt att passet var en besvikelse. Men sa du något till instruktören efter passet vad du tyckte? Det hade i alla fall jag uppskattat. Hellre att någon kommer fram och säger "du sög för att ..." än att de bara försvinner, aldrig dyker upp igen och sen kanske skrämmer bort andra potentiella deltagare genom att tala illa
om passet. Konstruktiv kritik är alltid bra, positiv som negativ.

emliscious: Betyder att musik och passprofil bestäms centralt (av LesMills för RPM, SATS för SatsCykel), till skillnad från andra klasser där instruktören själv bestämmer upplägget.