12 april 2008

Löparglädje

Vad är löparglädje? Är det känslan som jag har nu när jag sitter i soffan och förväntningarna inför det löppass som snart ska bli känns ända ner i tårna? Det spritter i benen men de får nog lugna sig lite så de inte blir trötta innan jag ens kommit ut. I fantasin är jag redan där: ute och springer och är trött som bara den med svetten rinnandes nedför panna och rygg och pulsen slår i jämn, fast takt och för varje meter jag lägger bakom mig har jag kommit lite längre och blivit lite starkare, lite bättre och mycket lyckligare. Om inte detta är löparglädje, vad är det då?

2 kommentarer:

Anonym sa...

helt korrekt! skall också ge mig ut snart!

Anonym sa...

Hej Sara!

Roligt att läsa på din blogg, jag känner igen mig i mycket av det du skriver även om det känns som att du kommit lite längre. Det är inspirerande! Vi får peppa varandra vi som kämpar!

/Sara