07 april 2008

Veckan som kommer

ska bli lite bättre än veckan som gick.

Måndag morgon

Måndag - den perfekta starten på något nytt. Jag har skrivit det förr och skriver det igen - tänk vad bra det är att vi varje vecka får chansen att göra en ny rivstart. Fantastiskt!

Veckan som gick var okej. Inte dålig men inte jättebra. Nya jobbuppdraget ställer till det lite för mig och medan stressnivåerna accelererade minskade träningsminutrarna drastiskt. Men - jag höll kosten i schack. Och - jag har kommit igång med löpningen.

Vågen denna morgon visade på nedgång. Jag borde vara överlycklig men det är jag inte. -0.7 kilo kan ju faktiskt bara vara en slump eller minskade vattenmängder i kroppen. Därför hoppas jag på ytterligare nedgång denna vecka, så att jag får bevisat för mig att mina 30%-iga kolhydratsnivåer och 1700 kalorier per dag faktiskt ger resultat.

Vad gäller träning så bortprioriteras de flesta SATS-klasser den här veckan. Inte en enda spinningklass så långt ögat når. Istället ska jag löpträna - och åka till Motala. En konferens ned nya jobbuppdraget ligger och stör i min mitt-i-veckanträning. Löpskorna åker mer till Motala men jag har inte riktigt koll på konferensprogram och upplägg så vi får se hur det blir med löpningen just då.

Däremot blir det löpning så det förslår till helgen. Borlänge 6-timmars går av stapeln på lördag men jag har andra planer. Jag ska på löparläger - i egen regi. Jag har äntligen grabben (tränar'n) hemma hos mig så på fredag blir det intervaller på bana, på lördag förmiddag blir det milrundan i Ursvik eller på Lidingö, eventuellt backträning på lördag kväll och sist men inte minst långpass på söndag. Det betyder träning 3 dagar i rad vilket inte är optimalt, men är det läger så är det!

Ikväll har jag möte med andra jobbet efter första jobbet. Jag vet, lite knepigt att hålla isär. Egentligen borde idag vara vilodag eftersom jag tränat två dagar i rad (vilket känns i biceps- och magmuskler) men vi får se vilka jobbstresshormoner som måste jagas bort ikväll. Det blir antingen en promenad eller - löpning.

6 kommentarer:

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Haha! Träningsverk i biceps och mage! Så bra! Då gjorde vi rätt igår (själv känner jag itne så mycket alls tyvärr)

Karin sa...

Jag tror att ditt helgläger kommer att bli kanon, särskilt med din härliga inställning :-)
Vad gäller vikten; har du mätt kroppen? Ofta syns resultatet på måttbandet innan det ger utslag på vågen.

MarathonMia sa...

Bra inställning. Det bästa med löpning är att det går att ta med sig överallt. Ett superroligt spinningpass är svårt att ta med sig på resor och sena arbetspass.

Ska läsa din blogg och se hur det går!

Lycka till.

Katarina M-I sa...

Vad kuuul med träningläger på hemmaplan! Ser fram emot rapport. Du får vara lite extra nice to your knees, behandla dina ben som man gör med fullblodshästar som tävlat. Spola dom med kallt vatten efter passet:) Lite massage också så är dom lätta och fina igen.

Sofy sa...

Åh. Jag vill åxå ha läger. Jag sprang ju hela tio minuter idag. Vad har ni för kvalgräns?!

närå, skämt å sido...men jag längtar verkligen efter långa springturer, backträning och intervaller. Det låter bra att du dragit igång löpträningen igen, var rädd om knäna bara....

Kram

Anonym sa...

Härligt att läsa om din träning. Du är så öppen och positiv att det smittar av sig.
Hejja hejja!