08 augusti 2008

Fre 8 aug: träning i källargym

På fredagar är jag som ett schackbräde.

Fredagsträning

På fredagar har jag två lägen: av eller på. Antingen är jag superpeppad till att träna, eller så har jag ingen lust alls. Det finns inget mellanläge. Ingen gråskala á la höstmodet 2008. Det är av eller på. Svart eller vitt. Precis som ett schackbräde.

Idag var träningsknappen ganska av. Off. Men jag gjorde som det stod i planeringen ändå. Jag gick ner till gymmet på källarplan på jobbet under lunchen, förvånades över att det var fullt som aldrig förr och tänkte att jag egentligen ville köra styrketräning på balansplatta som jag fattat tycke för. Men på dagens planering stod det inte något om någon balansplatta. Det stod bara lastdrag i cc, sittande rodd i cc och så övningen utan namn. Ja alltså, den där man ligger på mage på golvet och roterar en viktplatta runt och förbi sig längs med golvet.

Jag gjorde det jag skulle men nothing more. Tappade lusten när jag knappt fick plats att ligga på golvet under sista övningen. Det var så många fötter i vägen.

Här står jag och knyter av mig skorna.

Efter jobbet hade jag bokat in mig på en spinningklass på ett annat källargym. SATS Fridhemsplan. Källaren till trots fick jag cykla på en sprillans ny body bike. Den var ungefär som vilken annan fullt fungerande body bike som helst, den var bara lite mer polerad.

Klassen var okej, men jag körde den utan den där sprakande gnistan. Mest okej var den eftersom Mitternacht spelades på slutet. Då tände jag till. Då glödde det lite. I övrigt har jag svårt att tända till när det är raksträcka fyra låtar på rad. Jag gillar verkligen inte raksträckor på spinningen. Det händer ju ingenting!

Nu ska jag ta min 1.5-liters Chapel Hillflaska och åka och göra något roligare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Övningen utan namn: Fjärilen :) (dvs om man ligger på magen och för en vikt framför sig sedan runt bak över rumpan och fram igen)

Anonym sa...

Hej Puma!

Ville bara ge mig till känna för första gången - har läst och läst och läst här hos dig i evigheter, men inte kommit mig för att kommentera. Tummen upp för din blogg - alltid roligt att gå in här och ta del av dina funderingar.

Vad gäller det där med raksträckor.. håller fullständigt med dig! Är själv instruktör och försöker se till att passen blir omväxlande och utmanande (utmanande blir de iofs med väldigt långa raksträckor - mentalt, då alltså). Utvärdering av instruktörerna kanske vore något, SATS??

Ha det gott! =)

Puma sa...

anonym:
tack! fjärilen var det.

katarina:
tack för din kommentar. det är precis den känslan jag vill komma åt. var instruerar du?

Anonym sa...

Jag kör spinning och core på Sportlife i Kungälv (norr om Gbg). Fantastiskt roligt! Du har inga planer på att bli instruktör själv, eller?