05 augusti 2008

OS på TV

Snart börjar det. Dagarna, och veckorna, då vår TV kommer stå på oavbrutet - dag som natt. Orsaken heter OS. Och Grabben. Han är en nästintill fanatisk OS-anhängare. Grabben kan allt om alla årtal, alla namn och vem som hoppade vad och när. Om vi är i en OS-stad måste vi alltid besöka arenan. Han har varit och känt av atmosfären i Montreals gamla OS-arena tre gånger. Trots att det såg likadant ut alla gångerna såhär några decennier efter det att Kanada faktiskt var värdland för OS (vilket var 1976 där Järderud vann guld på 3000 meter hinder, något jag fått höra många, många gånger...).

Grabben och några av alla OS-bilagorna...
(Vi måste tydligen ha allihop)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Glöm inte att Bernt Johansson också vann okympiskt guld på i Montreal, i linjeloppet. Och när vi ändå är inne på Kanada ska de ju ha OS 2010 i Vancouver och vi har ju varit och testat backarna i Whistler där de alpina grenarna ska avgöras. Och visst finns det redan lite kläder för OS i Vancouver i garderoben.

Anonym sa...

okej, olympiskt guld heter det kanske, eller OS guld så blir det rätt!

Dunceor sa...

Jag har inte ens en TV men är lite sugen på investera i en bara för OS. Jag har dock kollat upp att marathon går så man kan vara uppe och se det live =)

Sofy sa...

He, he, he... Bra där grabben! :)

Sofy sa...

Ha, ha... precis damp din kommentar ner hos mig, när jag kommenterade hos jane att jag ville ha en blåbärsdate eftersom det verkar finnas blåbär i hennes hoods! Vet du var blåbären annars finns?! Jag vill absolut, måste fylla frysen! Söndag eftermiddag, vad gör du då??

Anonym sa...

Jag köpte den vänstra bilagan igår :P.

Löpning & Livet sa...

Haha, det låter som om han är ännu värre än min grabb :D

Skrutt sa...

Samma här, tur att vi har TV på jobbet också, nära mitt skrivbord :-) (ja, nu är jag igång igen med nya tag, skam den som ger sig...)