08 augusti 2008

Fyrverkeri i Stockholm

Medan jag ska träna dubbelpass ska Grabben ladda fyrverkeri i 12 timmar. I regnet. För fyrverkeri blir det trots regn. Det enda som inte är tipptopp med regn i samband med fyrverkeri är att pyroteknikerna blir så blöta. Och att det är synd om publiken. Därför hoppas jag att det blir uppehåll framåt kvällen. Vad gäller regnuppehåll för Grabben & Co har jag gett upp hoppet.

Grabben med schemat för kvällens fyrverkeri...

Förberedd för regn:
med plastpåsar på fötterna.
(Skorna sätts utanpå)


Information om fyrverkeriet ikväll:

Idag är det 8 augusti - 080808 - och Stockholm Stad ställer till med fest. En av aktiviteterna Stockholmarna bjuds på är ett fyrverkeri i samma storlek som under Vattenfestivalen.

Fyrverkeriet skjuts från en pråm i vattnet utanför Stadsgården cirka 22.30.

Bästa åskådarplatsen är vid tullhusen med Gamla Stan i ryggen - då står du rakt framför fyrverkeriet och ser när pjäserna skjuts i vinklingar. Fyrverkeriet kommer också att visas på storbildsskärmar i city.

4 kommentarer:

Puma sa...

Johan:

Vilken situation syftar du på nu?

Löpning & Livet sa...

hm.. exakt ett sånt inlägg har jag också fått från johan.. weird

Jag hoppas att regnet slutar ösa ner hos er! (här i gbg får det gärna regna hela way out west-festivalen, så att jag kan vara lite glad över att jag inte kan gå dit ;P)

MarathonMia sa...

Vilket schema! Inte hade jag en aning om att det låg sån planering bakom. Jag är SÅÅÅÅ där ikväll och kikar!

Nu kikar i alla fall solen fram här :-) eller är det fejkade blå moln?

Anonym sa...

Fick också en sån där spamkommentar. Töntigt att lägga till en text som ska låta personlig, men inte passar in i inlägget.