03 januari 2009

Lör 3 jan: Försök till sparkåkning

Vi har inte rört på oss speciellt mycket idag. Förrän jag fick en spark i baken klockan 19.

A swedish kick!

Gick upp klockan 11. Låg och filosoferade i spa:et till klockan 13. Käkade brunch till klockan 15. Gick och provade några hjälmar till klockan 16. Åkte hem. Gjorde ingenting. Pulsen har knappt fått chans att vakna.

Framåt kvällskvisten fick jag mig en spark i baken och övertalade Grabben att åka lite spark. Sagt och gjort. Vi drog på oss kläder så att vi inte skulle frysa i de -15 grader som var ute. Det lyckades inte riktigt. Tårna sved först i kölden innan det blev sådär ljuvligt varmt i skorna som det blir när man fryser alldeles för mycket.

Sparkarna står parkerade utanför dörren!

Jag måste skaffa mig ordentliga vinterskor!
Att jag går runt i mina löparskor är pinsamt.

Kallt!

Det är otroligt vackert med all den snön som kommit. Det bästa med att åka till Åre under jul och nyår är inte den fantastiska skidåkningen. För den är långt från fantastisk just nu (enligt mig är mars den bästa månaden). Nej det bästa med Åre i december och januari är all snön som ligger så fint på träden - och så ljuset. Ljuset är magiskt just nu.

Sjukt mycket snö!

Så fint med ljuset, snön och granarna.

Som sagt - mycket snö utanför dörren!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga vinterbilder!

Madde J sa...

Åh vad mysigt det ser ut! Men lite för kallt för mig...

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ohhhhh spark *ser lyrisk ut och drömmer mig bort* men då vet jag vad jag kan göra om inte handleden funkar för skidåkning, jag kan åka spark *ser lycklig ut*