16 november 2007

Fre 16 nov (forts.): 90 minuter spinning

Jag har varit med i Tour de France. På riktigt!

Tour de France

Ikväll kändes det som om jag var med i Tour de France på riktigt. Utan att vara där. Utan att se skådespelet på skärm.

Känslan kom ändå. Enbart tack vare instruktören Ulfs storytellingteknik. Och tack vare cykeln såklart. Satan i gatan vad mäktigt det kändes att cykla där framme med Rasmussen och company. Jag riktigt kände vinddraget i håret. Hörde publiken. Såg bergsknallarna framför mig.

Jag bokade en 55-minutrare men fick en 90-minutrare. Det var ett helt år sedan jag sist körde med Ulf och jag hade helt glömt bort att han lägger på mer tid på sina pass än vad som står officiellt. Jag hade chansen att gå efter 60 minuter. Men jag gjorde inte det. Jag satt kvar. Svettades. Kämpade. Men kom i alla fall tvåa efter Rasmussen.

Jag var långt ifrån fulltankad innan passet. Under uppvärmningen började min bensinindikatorslampa lysa och hungern kurrade i magen.

Men ni vet hur det är. Man kommer rätt långt trots att det lyser rött, eller hur! Man måste bara vara lite försiktig med gasen. Köra lite snålare. Och visst såg jag på pulsklockan att jag gjorde det också.

Jag i den oranga hoodie jag köpte (tillsammans med en hel del annat) på Houidiniutförsäljningen innan passet. Superskön! Den vill jag bo i framöver. Tur att jag köpte en svart också...

Så fort jag kom hem blandade jag till en underbar shake på 2 minibananer, lite double chocolate proteinpulver och sojamjölk. Troligtvis den bästa proteinshake jag gjort!

Summa summarum

Maxpulsnotering på passet var 85%, medel kring 75%. Total kaloriförbrukning för spinning+morgonträning=1100 kcal. Hittills idag har jag käkat ca 1700 kalorier. jag hamnar nog på runt 2000-2200 innan kvällen är slut...

7 kommentarer:

Optimist!! sa...

Bra jobbat! Du verkar ha så mycket roligare spinningpass att välja på än jag :( Men jag kanke får lägga lite förslag i Friskis förslaglåda så kanske jag också får lite roligare pass :)

Anonym sa...

Oj... Vad tufft när man har en sån inspirerande instruktör... himla bra idé det där med tour de france!

Anonym sa...

Den där proteinshaken lät god.. :)

christel sa...

Jag har också spanat in houdinihooden, den verkar superskön. Ibland är det synd att inte bo i sthlm..

Anonym sa...

Hej!

Var någonstans var det utförsäljning på Houdini?
Älskar deras grejer, så sköna!

Hälsningar
Jessica

Puma sa...

Anonym:
Barnängsgatan 60 i Stockholm!

MD:
Nja, de dåliga instruktörerna skriver jag inte om bara - så enkelt är det.

Johanna:
Ja det är kul!

Dessi:
Double pro är underbar! Både double chocolate och banana/peanut!!

Christel:
Ja de är supersköna!!

tenah sa...

Tröjan passar dig jättebra! Kul att du hittade nåt på utförsäljningen=) Själv var jag där idag igen med pojkvännen och köpte på oss ett lager kläder till bl.a en till hoodie, underställ, mössor, rashguard-tee..sjukt billigt. Man kan ju verkligen inte låta bli;)

Hoppas du har en grym helg!