15 november 2007

Tor 15 nov: Kort och koncis spinning

Ibland är det bra med korta pass. Då kan man nämligen köra järnet - hela passet igenom.

Spinning på lunchen

Glenn står för 45 minuter adrenalin på torsdagar klockan 12.00. Han gör det jäkligt bra. Men jag hade lust att gå och säga att det var riktigt dåligt. För om det var någon som var missnöjd efter passet utlovade han tre personliga cykeltimmar. Och det hade inte varit fel...

Det är bra med lite kortare pass ibland. Det gör att jag kör järnet hela tiden. Jag vågar låta pulsen ligga nära max hela tiden. Jag vågar ta ut mig.


Dumt nog hade jag med mig pulsbandet, men inte klockan, så jag kunde inte mäta min puls. Bara känna. Men det kändes bra. Och jobbigt. Jäkligt jobbigt faktiskt. Och jobbigt är underbart!

ICA Gott Liv

Nu laddar jag om med en ICA Gott Liv färdiglunch. Det som är bra med frysluncher är att man ser vad man får i sig - i kalorier, fett och allt annat (min thaiwok innehåller 400kcal till exempel). Det som är mindre bra är att det förmodligen innehåller en massa E-nummer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

du inspirerar verkligen till spinningen! jag längtar i princip aldrig till spinning, men jag blir ju sugen när jag läst dina inlägg.

Anonym sa...

hur var den där woken? kollat på den förut. haha, jag ahde ingen egen visp, så jag "lånade" mammas, tills hon sat att jag fick behålal den ,för hon ville ändå ha en ny ;) ja paprikor och färs är väldigt gott, billigt, enkelt och nyttigt :)

Puma sa...

Bille - kul att du blir inspirerad. Träning är glädje och det vill jag förmedla.

Carolina - helt ok (skrev mer på din blogg). Jag har köpt ett proteinpulver i double chocolate, det fårfunka som mousse tills jag hittat vispjäkeln. :-)