17 november 2007

Lör 17 nov: Promenad och träningskompisar på nätet

Internet är underbart socialt.

Träningskompisar

Den som lever kvar i fördomen från 90-talet att det bara är ensamvargar som surfar på nätet borde tänka om. Internet är bland det socialaste som finns, tycker jag.

Här har jag hittat många nya vänner. Här har jag hållt fortsatt kontakt med många gamla vänner. Här kan jag surfa runt och diskutera med andra, läsa andras tankar och idéer och dela med mig av mina egna.

Mina bästa träningskamrater Nilla och Coola Karin kommer "via" nätet. Och idag gjorde jag en ny bekantskap i Elin.

Jag tycker det är super. Aldrig har det varit så lätt att hitta någon som delar ens intresse och passion. Aldrig har det varit så lätt att träffa roliga och intressanta människor. Aldrig har det varit så lätt att göra träningen till en social grej!

Det bästa med internet är ju att man faktiskt inte behöver träffas egentligen. Man kan ju vara träningskompisar ändå. Virtuella träningspolare. Precis som man kan ha sin egna virtuella PT. Genom Funbeat håller till exempel jag och Emelie koll på varandra. Men nog skulle jag allt vilja åka till Enköping och prova på en riktig powerwalk á la Emlicious. Och nog skulle jag vilja åka ner till Skåneland för att köra lillfingerhävningar med Cia. Tills dess kör jag det virtuella stuket: läser, skriver och inspireras.

Promenad

Imorse träffade jag Elin för en morgonflåsare runt Årstaviken. Men en lugn sådan. En promenad. Det hindrade inte Elin från att vara utrustad med en garmin, en pulsklocka och en viktväst i form av en ryggsäck med löpar- och träningsböcker hon så snällt först bar runt på och sedan lånade ut till mig.

Såhär i efterhand kan jag konstatera en sak. Det är roligare att gå på prommis med kul sällskap - än att knata själv!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst var det trevligt!

Men jag måste säga till mitt försvar att jag inte hade pulsbandet på mig utan enbart klockan. :-)

Anonym sa...

Åh, vad trevligt med träningskompisar!

Anonym sa...

man kan göra en blondinbela fast i deluxeform. Bloggträff där träningsglada tjejer träffas och utbyter tankar och tips. ;)

Anonym sa...

Själv går jag fortare när jag går med någon. Vill ju inte "fuska" och "slöa" när man har en träningskompis i sällskap!

Anonym sa...

*pekar uppåt* Har gått en riktigt lång runda med Jenny en gång och det var ju sjukt jobbigt ju. Säkert 90% av maxpulsen! :-) :-)

Träningskompisar över nätet, eller in real life är sååå suveränt. Mycket pepp och inspiration!

Anonym sa...

Kunde inte sagt det bättre själv... *L* Man får så mycket bra nya idéer både på träning å mat å va det månde vara... Plus man finner nya vänner som man antagligen aldrig skulle ha träffat annars...

Puma sa...

Elin:
Jag tycker du var väldigt hitech! :-) (Jag hade pulsband och klocka, men ingen fotsensor ju - därför var det bra att du hade en!)

Leen:
Ja det är kul!

Emma:
Mycket bra idé faktiskt!!!! Skulle vara skitkul!

Jenny:
Nä precis. Så funkar det när jag kör spinning eller springer med folk.... haha.

Bille:
Haha

Susanne:
Exakt!

Anonym sa...

Årstaviken tar jag mig också runt lite då och då, så om du vill ha mer sällskap nån gång så säg till :)

Puma sa...

MS:
Ja sällskap är kul! Vad har du för mailadress?

Anonym sa...

jag finns på mattias(a)msjogren.net