17 november 2007

Casall Twist Stepper

Lite retail therapy gör susen! Jag sitter i soffan, helt överlycklig, och tittar med belåtna ögon på min nya manick.

Casall Twist Stepper

Det var hos Zuzibuz jag läste om den. Casall twist stepper! Och med en rabattcheck på 20% var jag ju tvungen att dra med mig grabben till Stadium och testa.

Grabben testar Twistern. Det fiffiga är att den rör sig både upp och ner och i sidled.

Sådär riktigt säker var jag inte först. Jag testade en twist stepper på Intersport i början av hösten och den var slirig, billig och kass. Casallversionen känns så mycket bättre! Mer gedigen. Mer hållbar. Mer riktig.


Nu har jag högtgående planer. Twiststeppern är inte tänkt att ersätta min befintliga träning. Men precis som jag sitter i soffan och ser på Bonde söker fru kan jag lika gärna stå på steppern. Kanske kan jag köra lite före-frukost-träning på den framför morgonnyheterna också?

Framförallt ska den med till Åre när jag åker dit framöver. Det är svårt med konditionsträningen där uppe. Glashalt på vägarna och snorkallt ute. Då kan en twiststepper vara bra!

8 kommentarer:

Anonym sa...

http://zuzibuz.blogg.se/1195230180_bildbevis.html#comment

Här är bildbeviset... *L* Visserligen stillbild då... ;)
Tycke det är perfekt å steppa på den istället för att vara ute i kylan å halka på morgonpromenixar... Bra är jue att den inte tar nån speciellt mycket plats heller...

Anonym sa...

absolut bra att ha! fan glömt visa bild på min! men det kommer!!

Anonym sa...

Nu blev jag nästan sugen på att skaffa mig en sådan!!

Silverscreen sa...

Åh, en sån ska jag nog gå och köpa mig imorgon! Tur att stadium här har öppet söndagar och att rabattchecken gäller imorgon också ;)
Tänk så smidigt, har funderat på det ett tag men aldrig riktigt kommit till skott! :)

Puma sa...

Susanne:
Ja, bra alternativ!! :-) Liten - men tung!

Emelie:
Den som väntar...

Junitjej:
Ja den är smart!

Silverscreen:
Precis, 20% rabatt är inte illa.

Anonym sa...

gillar verkligen din blogg .. verkligen intressant och bilderna är riktigt nice! :)

Anonym sa...

vilken smart sak! :) skulle absolut kunna tänka mig en sån!

Anonym sa...

Hej!
Gillar din blogg, man blir enormt peppad till att träna (vilket jag behöver..)
Jag funderar på att skaffa en sån där ministepper, vill ha ett inomhusredskap för konditionen som inte tar så mycket plats.. speciellt nu när man inte hinner ut innan det är kolsvart ute. Men du som verkar veta massor om träning, tror du att den maskinen kan vara fullgod som konditionsredskap? Eller blir det "ojämn" träning, i jämförelse med exempelvis löpning (som jag annars utövar..) Idag kompletterar jag löpträning med styrkeövningar av överkroppen, tränar inte så hårt med andra ord.. men ja som sagt, tror du ministeppern kan ersätta löpningen vissa dagar i konditionsträning och muskelträning av benen?
Oj, vad långt det blev.. men tacksam för svar :)
Kramar Sara
(om du vill kan du svara till min blogg, saraeleonora.blogg.se)