16 november 2007

Fre 16 nov: Morgonträning

Det är inte så bra med morgonträning när det blir för lugnt. Jag måste morgonträna strategiskt!

Core

Jag började morgonen med core. Jag var lite tidig(!) till passet och låg på mattan i tio minuter när salen var tom och höll på att somna. Sådant är farligt.

Eftersom jag var lite småseg blev också morgonträningen lite småseg. Det var ju core. Jättenyttigt och bra och allt - men ingen pulshöjare. Då är det annat med morgonspinning och jogging. Där vaknar man minsann och får värsta morgonkicken!

Fartlek

Efter coren försökte jag köra fartlek. Med betoning på försökte. Det var också segt. Så det blev 15 minuter istället för 30. Det gör inte så mycket. Det viktiga är att jag kommer upp i farter över mitt comfort zonetempo. Känner jag mig rätt kommer jag dessutom ta igen de förlorade 15 minutrarna ikväll...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppades det inte gjorde något att jag tipsade om din blogg i dagens tidning?
http://www.kristianstadbladet.se/article/20071116/SPORT/711160125/1017