19 april 2008

Dagens frukost

Kylen är ganska full. Men jag saknar den viktigaste ingrediensen för en bra frukost: keso! Därför blev det inte min vanliga frukost. Det fick bli plan b-varianten.

Plan B

Plan B bestod av:

  • 3 "skramlade" ägg ("smashade ägg" enligt grabben)
  • 1 liten konserv makrill i tomatsås
  • 1 liten avokado
(Tyvärr ger makrillen en ofräschare smak i munnen än min keso- och jordgubbsblandning...)

Totalt cirka 519 kalorier varav 30% protein, hela härliga 65% fett och 5% kolhydrater. Fettprocenten höjer jag inte ögonen åt nämnvärt, varenda ingrediens är ju smällfull med bra fetter.


Det blev vila igår. Skönt och välbehövligt. Men idag blir det andra bullar! Nu blir det långpromenad till ett intressant idrottsställe och ikväll ska jag träffa min fantastiska löparkompis Coola Karin för ett långpass genom lördagsnatten.

4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Låter som en bra dag! Själv ska jag jobba :( Hoppas långpasset går bra nu!

Anonym sa...

En utmärkt frukost! :)

Karin sa...

Wow vad bra adu äter! Jag försöker äta makrill, men jag bara gillar inte smaken.
Men duktigt, bra med bra fetter också!

Själv sitter jag och käkar tunnbröd, inte världens bästa mat, men ja orkar inte laga mat efter 4,5 timmars cykling.
Ska bli kul att springa lite senare!
Kram

Anonym sa...

ser gott ut!