13 april 2008

Min vikt!

Jag tjuvvägde mig i torsdags när jag kom hem från konferensen. Jag var nöjd då. Idag (och igår, för jag tjuvvägde mig då också) var jag än mer nöjd.

Viktresultat

Det går bra nu. Äntligen! -0.7kg förra veckan följdes åt av -1.2 denna vecka (jag vägde lika mycket idag som igår men 0.3 kilo mindre än i torsdags). Det känns i kroppen, främst på magen. Visst, det är ingen jätteskillnad och grabben ber om ursäkt för att han inte märkt av det men när jag träffade mamma, som jag inte träffat på någon vecka eller så, spärrade hon upp ögonen och undrade var jag tagit vägen. Mammor är alltid dramatiska. Förmodligen berodde reaktionen på att jag hade på mig en smickrande svart tröja. Den verkar ju dock vara bra så den ska jag fortsätta använda (inhandlades på rea på MQ i metropolen Motala).

Utmaningen nu består i att driva på den positiva trenden. Det är lätt att börja fuska med ursäkten att det går ju bra nu. Jag måste se upp!

Jag kommer att befinna mig på hemmaplan hela veckan och det är dags att trappa upp träningen. Sett till antalet minuter har jag haft två ganska lugna veckor bakom mig och det är dags att visa framfötterna lite. Fokus ligger på löpning och styrketräning men för att undvika skador måste jag se till att variera mig lite. Jag ser fram emot en spännande vecka!

17 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis! Och köp en till av den där tröjan! :)

Karin sa...

Grattis vännen! Jättebra jobbat! Och ta en vecka i taget bara, du kommer fixa detta galant =)

Anonym sa...

Skönt att nå sina mål!
Nästa vecka ska jag också trappa upp intensiteten, hoppas det blir lite varmare ute bara! =)

Anonym sa...

Wiiihooo! Grattis! Du är så jäkla duktig!

Sofy sa...

Grattis damen!

TheLoonyNail sa...

Grattis! Bra jobbat, det ger resultat!!!

Anonym sa...

Bra jobbat tjejen! Grattis grattis!

Anonym sa...

Grattis till ett bra resultat! Det är många som känner sig smalare ganska direkt då de börjat eftersom gaser i magen minskar. Jag märker stor skillnad :)

Tausert sa...

Härligt jobbat!!! :-) Jag har nog missat något, kör du på en ny diet eller så?

kram

Anonym sa...

KANON :) Superbra jobbat Puma!!!

Ebba sa...

Åh, grattis grattis! =)

Anonym sa...

Vad roligt att det går så bra för dig med den nya kosten och så! =)

Anonym sa...

ledsen att jag inte ser så mycket, trots bra svart tröja!

du är jätteduktig!!!

Stina sa...

Grattis :)!

Prralin sa...

Duktig Puma! :)

Susanna sa...

Grattis =)

Anonym sa...

Grattis! Bra jobbat!