14 april 2008

Sol i Stockholm

Jag har 2.5 km till jobbet. Glöm tunnelbana och buss, snabba promenader till och från jobbet är faktiskt mer tidseffektivt. Dessutom erkänner jag att det är rätt fint i vårsolen, även om jag är en anti-vårare. Lite löv på träden så blir det lite vackrare. Men, jag håller mig tillgodo...

Vårgröna Rålis (fast träden är rätt grå och trista)

Västerbron är alltid grå. Men idag sken solen över oss som gick och cyklade på den.

Jag erkänner. Det är rätt fint med vår !
(så länge man inte behöver se några träd)

3 kommentarer:

Ebba sa...

Åh, gräs!! Dela med dig uppåt landet. =)

Karin sa...

Vad glad jag blir av dina härliga bilder :-) Själv fick jag se Huddinge Sjukhus' underbara betong hela dagen och när jag kom ut hade solen gått i moln...

Anonym sa...

Visst är det härligt. Jag går alltid till och från jobbet. Det är ca 3 km. Det kan kännas futtigt men jag tror ändå det är bättre (och smidigare) än att frakta arslet sittande i bil eller buss eller vad det kan vara.