13 april 2008

Sön 13 apr (forts.): Styrketräning för bröst, triceps och axlar

Kan någon sätta ett sugrör i mitt vattenglas? Jag kan inte lyfta armarna!

Skrot

Jag var störtmätt när jag träffade Nilla för lite styrketräning i eftermiddags. Tack vare brunchen vid lunchtid behöver jag inte äta mer på hela dagen. Dricka gör jag dock gärna. Eftersom jag glömde vattenflaskan under styrkepasset gick jag därifrån med en känsla av Sahara i munnen. Det var knastertorrt.

Bröst, triceps och axlar stod på schemat. Jag och Nilla börjar få rutin på de pass vi kör ihop och det är fullt fokus ända till sista övningen då vi gärna gör några extra set där vi experimenterar lite.

Våra pass ligger på runt timman och idag hann vi med följande (8-12 reps och 3 set):

  • Superset: bröstpress och flyes med hantlar
  • Bröstpress med stång
  • Axellyft åt sidan i maskin
  • Utåtrotation i cc
  • Rotationsövningar med hantlar
  • Superset: tricepspushdown och omvänd tricepspushdown i cc
  • Enhandspushdown i cc
  • Baksida axel i kinesismaskin
  • Superset: axeldrag och axelpress med stång
Jag gillar bröspressen men avskyr axelpressar. Axelpress med stång (och hantlar) är det värsta jag vet. Jag är så förbannat svag! Jag tycker det är jobbigt att lyfta armarna utan vikt (vilket vi gjorde mycket i bikramyogan). På något sätt måste det bli ändring på det där...

Nilla kollar övningsbanken vid kinesismaskinerna.

Jag tränar baksida axel...

...i en kinesismaskin. De är rätt kul.

Jag ska försöka planera in 2 styrketräningspass denna vecka, samt ett bodypumppass. Imorgon ska jag checka jobbgymet och jag hoppas kunna köra fokuserad styrketräning i samband med när jag börjar/slutar på dagarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där övningen för baksida axel har jag jättesvårt att få till ordentligt :-(