27 april 2008

Min vikt!

Söndag igen.

Viktutveckling

Veckan som gått har varit långt från optimal. Jag har tränat mindre än vanligt, och både ätit och druckit lite mer. Veckans stora last hittas på Systemet. Artikelnummer 6950 är ett riktigt fyndvin! Typ det bästa vita vin jag druckit. 4 flaskor har inhandlats denna vecka och alla är slut - men jag har inte druckit dem själv. Dessutom var jag var jag med och arrangerade ett event i tisdags kväll där Årets Kock (Tom Sjöstedt) medverkade och bjöd på sin matlagningstalang. Eftersom det inte är varje dag jag bjuds på mat lagad av Sveriges bästa kock tvekade jag inte att smaka. Det var nog inte speciellt nyttigt...

I fredags på väg ner till Halmstad stannade vi på Max och jag åt GI-burgare (hamburgare utan bröd) - och valde pommes frites till. Korkat kan tyckas men jag håller inte med. Jag sparade in många kalorier på brödet och att dricka Pepsi Max istället för vanlig Pepsi och därför blev katastrofen inte total.

Och resultatet? -0.5 kilo sedan förra veckan. Det är inte jättemycket men jag är nöjd som fasen. Det går ju åt rätt håll!

8 kommentarer:

Anonym sa...

du är jätteduktig! så länge allt går åt rätt håll är det ju jättebra!!

Anonym sa...

Grattis! :)

Tror förresten det är LowCarb-burgaren du menar.. GI-burgaren är med bröd men det ska föreställa ett mer "nyttigt". Jag brukar ta LowCarb-burgaren fast utan dressing och med bacon i istället. Dock är det ingen optimal måltid (vet inte exakt hur stor kötthalt Maxs hamburgare har) men det är ett hyfsat alternativ om man ska äta snabbmat :)

Puma sa...

grabben:
tack för att du stöttar mig!

dessi:
ja, low carb menade jag ju! tycker det är bra att alternativet finns även om det inte är absolut optimalt.

Unknown sa...

Äsch vadå inte jättemycket, jag tycker det är bra gjort jag! Pepp!

Fasen vad sugen jag blev på burgare nu förresten ;)

Anonym sa...

Bra jobbat! :-)

Anonym sa...

Bra jobbat! Ett halvt kilo i veckan är faktiskt precis optimalt när man ska ner i vikt. Går det fortare än så riskerar man nalla på musklerna och det vill man ju inte. Dessutom är chansen att viktnedgången blir bestående typ miljoner gånger större om man tar det långsamt! Så keep up the good work!

Karin sa...

Grattis! Neråt är neråt, och det är jättebra jobbat! Bra att du tar dig förbi vardagens hinder med, alla veckor är inte optimala!

Anonym sa...

Kanonbra jobbat super-Puma :)