12 maj 2008

Min vikt!

Efter fem veckor kom bakslaget.

Plus!

Denna vecka registrerar jag en viktuppgång på 0.6 kilo. Det gör att jag ligger 0.9 kilo från mina nya solglasögon som jag får köpa efter -5 kilo. De hade behövts i helgen. De behövs idag också trots att det bara ska bli 10 grader, det är ju ändå soligt!

Det har spånats och spekulerats i vad viktuppgången beror på, och orsaken får kategoriseras som kroppens jävlighet. Att det skulle bli plus konstaterade jag redan halvvägs in i veckan och jag kan inte påstå att jag ätit som jag borde, och som jag brukar, i Malmö (vad jag mer gjorde i Malmö kommer det inlägg om ikväll!). Däremot kan jag konstatera att när jag äter sådan där "vanlig" mat som inte längre är vanlig för mig, så känner jag mig smutsig i kroppen och längtar efter mina "rena" rätter, typ min trotjänare kycklingfilé med 3 tomater, paprika och avokado.

Kommande veckan avslutas med GöteborgsVarvet. Det blir klurigt att ligga på minus kalorimässigt samtidigt som jag ska försöka ladda lite för att inte stupa och dö efter 15 kilometer.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nej det här är inte veckan att ligga på minus. Bättre att tanka på lite extra och orka varvet. Fasen, börjar bli nervös nu...

Dunceor sa...

Du lär bränna rätt bra på varvet ändå så det skadar nog inte att lägga på lite extra dagarna innan varvet så du har gott med energi.

Löpning & Livet sa...

Jag tror inte du behöver oroa dig för att lägga på dig det extra du äter.. Det går ju trots allt åt en hel del energi att springa 21km! Det är ju dessutom bara under några få dagar du ligger på plus så det är ingen fara.. Usch, nu blev jag lite nervös :D

Anonym sa...

Förbannade vågar... Men det är ju det totla som räknas och det är du ju grym på!

Anonym sa...

något lite plus tar du snart tillbaka. tänk så många minusveckor du hade innan det blev plus. och du har ju trots allt mer än 4 kilo minus sen du började!

Mia sa...

Du kan ju ha ägglossning eller nå´t... Så mycket är det ju inte, men det är klart att det känns surt! Du kommer att greja det här ändå! Du e skitbra och oppet kommer nog att gå galant!
På tal om skor så brukar jag varva mellan adidas och asics. Båda funkar i alla fall för mig.

Anonym sa...

Det kanske är vätska du lagt på dig? Kolhydrater binder en del vätska.. Det är bara att äta din lågkolhydratkost så ska du se att det snart är borta :)