13 maj 2008

Tis 13 maj: Spring i benen

Med de snabba kolhydraterna från en Risifrutti i benen var det jag som sprang snabbdistans hem från jobbet.

Hem via Kungsholmen

Det har varit en bra dag. Smärtfritt på jobbet och en snabb löptur hem. Visserligen blåste det motvind längs Karlbergskanalen men jag hade rätt så skön sidvind uppför Västerbron och uppför Hornsgatan var det långsam kö så jag kunde spurta ikapp med bilarna. Det är när man tar sig fram lika snabbt som bussar och bilar som man känner sig lite extra snabb.

På minussidan finns saker som att batterierna till min fickradio har dött, vilket betyder att jag inte vet vad som hänt i världen idag eftersom jag inte lyssnat på Studio Ett (P1). Inte heller hade jag med mig någon gummisnodd så när det på sina ställen var vindstilla eller blåste åt fel håll hade jag håret i munnen. Eller fastklibbat i ansiktet. För det tredje packade jag aldrig ner någon bandana i väskan. Jag tränar bättre med bandana. Den berättar för kroppen att det är nu det gäller. Utan bandana går jag liksom inte in i träningsfokuset. Men det gick ju bra ändå idag. Om jag skulle försöka klämma ur mig en till minussak så skulle det väl vara att under första halvan hem så satt ena remmen på ryggsäcken lite lösare än den andra. Sådant är irriterande. Remmen hade dessutom snott sig på något sätt så den gick inte att justera.

Finn 3 fel!
(Svaret hittar du längst ner i detta inlägg)

Men på det hela taget är jag nöjd. Mycket nöjd. Det ska jag fira med min sockerkakssmetsshake. Fast jag har ingen mjölk.

(1. Håret är inte uppsatt 2. Ingen bandana 3. Misslyckat försök till uppgiven min)

1 kommentar:

Terese sa...

Oj! Du som alltid verka se på glaset som halvfullt ;-)

På plussidan: Du var grym som var ute och sprang TROTS allt som var fel.