17 maj 2008

"Sveriges tuffaste idrottsman"?

(Det är inte grabben)

Jonas Colting

Colting är cool. Nästan lika cool som Karin. Idag lanserades hans nya hemsida och med vill jag delge er detta blogginlägg från duracellkaninen himself:

"Scandic Bike Tour Dag 1 av Jonas Colting den 30 april 2008 kl 22:18
....numer i folkmun döpt till "dagen då det var ohyggligt långt till Sexdrega"

Pasi tog på sig att hitta en "ny" väg till Sexdrega/Svenljunga så att vi slapp köra den trista 156:an. Det slutade med en nätt omväg där vi cyklade i alla vädersträck samt på grusväg. Back to Kazachstan liksom.

Något försenade rullade vi igenom Svenljunga och trampade med fart igenom den ena bonnahålan efter den andra och detta höll i sig ända till efter Oskarström då jag tog ett exekutivt beslut att tagga ned på trycket i gruppen.

Det blev 17 mil på cykeln. I morse sprang fem av oss ca 24 kilometer terräng och innan det så var jag så oförklarligt Luthersk att jag dessutom simmade 2000 meter vid 06.30. Den simningen skulle jag gott kunna skriva ett separat inlägg om och kalla "kärringmorgon på badet" men jag orkar inte med polemik vid denna kärva timme.

En riktigt bra träningsdag i all anspråkslöshet!"

Haja träningsmängden liksom. Dagarna innan och dagarna efter bjöd inte direkt på mindre träning. En enstaka halvmara är en piss i Atlanten i jämförelse. Det får bli min mentala bild för imorgon.

Den mest avklädda bilden jag kunde hitta...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Har du läst hans bok "Jag vill bara se bra ut naken"? Handlar bl.a. om stenålderskost som är gaaanska likt LCHF (en av skillnaderna är att man ev. äter lite mer frukt).

Lycka till imorrn! :)

Magda Gad sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, detta är porr för en träningsnörd!!!!!!!

Ett helt inlägg om min husgud numero uno, vilken härlig morgonläsning, visst är han sjuuuuuukligt inspirerande!?!!

(Kokboken är mkt bra, alla recept jättegoda och fullproppade med bra saker, dock VARNING för magproblem när man äter så mkt frukt & grönskaker - ja, gaser... hans mage måste, som resten av honom, vara byggd av stål :))

Anonym sa...

en massa lycka till idag tjejen!!

House Of .... sa...

han är helt galen den mannen ;)
hoppas det går bra för dig, håller tummarna!! kraaam

Dunceor sa...

Han är väldigt imponerande. Jag planerar att åka på lite av hans camps nästa år om de kommer tillbaka. Hans sida är himla trevlig, speciellt allt extra information man får om honom =)

Terese sa...

Hej vännen! Nyfiken på hur det gick igår. Hoppas det gick bra - inte för att jag tvivlar på något annat när det är dig det gäller :-)

Anonym sa...

va f*n e de för fel på tuffa mig nu då!?