10 juni 2008

Tis 10 juni: Styrketräning

World Classpöket härjar fritt.

Dagens träning

Jag och en kollega hade sällskap ner till gymmet på lunchen. Medan hon sprang intervaller på löpband körde jag en stund på crosstrainern. Jag blev snabbt väldigt svettig (kan ju bero på att jag ökade på motståndet och efter 15 minuter var uppe på max) och tänkte att det här var ju skitbra. Kanske dags att gå till gymmet för ren konditionsstationsträning bland maskinerna igen!
Sedan körde jag några minuter styrketräning. Bröstmusklerna ville inte vara med i leken och jag kände ingenting (på rätt ställe) under mina bröstpressar och liggande flyes. Istället fokuserade jag på axelövningar med hantlar på balansbräda, det funkade bättre.


Till eftermiddagen hade jag planerat 1 SATS-spinning och 2 World Class-pass. Tyvärr har World Class bestämt sig för att lägga ner mina planerade klasser i sommar med start typ idag. Dessutom har de inte vett att skriva ut det ordentligt på schemat på första sidan utan man måste gå in och kolla nyheter på respektive anläggning och där hittar man sommarschemat. Med andra ord är det toksvårt att gå in och jämföra scheman, tider och pass.

Men jag dör nog inte av några missade pass. Spinning blir det ju ändå och löpslingan börjar alldeles utanför ytterdörren om jag skulle få för mig att vilja träna lite mer. I annat fall finns det faktiskt fotboll att titta på. Och en stepmaskin att stå och trampa på samtidigt...

2 kommentarer:

Magda Gad sa...

Ja och DESSUTOM så är ju utomhusträning så himla härligt!!!

Cizzi sa...

jamen sådär är det alltid med sommarscheman. fy skäms ;)