25 augusti 2008

Berlin Marathon

MarathonMia påminde mig om att det inte är så långt kvar till Berlin Marathon - och här sitter Grabben med chips och cola. Vad jag vet har chips och cola inte hjälpt någon att bli snabbare. Eftersom Grabben huserat i Halmstad de senaste veckorna vet jag heller inte hur pass mycket han tränat. Om det fortfarande är aldrig* lär det inte bli under 2.55 i Berlin. Och då tycker jag ändå att 2.55 är en snällt satt ribba från mig.


*Aldrig är i detta fallet inte aldrig. Men det är sporadiskt och
vad det verkar även helt utan plan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

sist jag frågade hur ofta "aldrig" är så var det "aldrig" om man tränade mindre än 5 pass i veckan!

så det jag tränar nu är precis lika mycket jag brukar träna, dvs aldrig, eftersom jag nästan aldrig har sprungit 5 pass i veckan!

menade du verkligen 2.55?? ;-)

Anonym sa...

men det ser ju ut som jag har löparjackan på mig på bilden! :-)

MarathonMia sa...

Tyskar är skitbra på att äta chips. Nästan lika bra som engelsmän.

Så Grabben ska också springa Berlin marathon?

Mindre än 5 pass i veckan är aldrig. Jag tycker det låter ganska coolt att klara maran under 3 timmar genom att aldrig träna. Vilken önskedröm. Eller inte. För det är ju träningen som är kul.

Puma sa...

Grabben:
Nähä, 5 pass i veckan är INTE aldrig. Då har du verkligen aldrig tränat. Men ett pass i veckan är aldrig om man samtidigt vill springa bra på maran. Och ja, jag menade 2.55 - jag sa ju att jag var snäll. Och du får fan se till att persa nu när vi ska till Berlin och allt. Annars hade jag kunnat köpt dig en startplats till Växjö eller nåt!!

Marathonmia:
Ja, kanske det. Men jag har hellre en löparpojkvän än en chipspojkvän. Både och skulle iof funka också... :) Och japp, vi ska till Berlin. Vi har flygstolar men inget hotell än så länge. :-)

MarathonMia sa...

Jag tror att Linnéanerna är inackorderade på Mitte Hostel. Ska jag kolla med Nisse hur många rum/platser han har ordnat och om det finns något över? 27 Euro/natt och person.