24 augusti 2008

Mazda Stockholm Triathlon

Jag har klappat, ståjat och hejat konstant i nästan 6 timmar. Men det fanns de som hade det jobbigare.

Triathlon mitt i stan

Mazda vill upprepa succén med att sponsra världens största triathlontävlingar. Efter att länge ha sponsrat London Triathlon gör man nu samma sak i Stockholm. Starten för Mazda Stockholm Triathlon gick idag. Solen strålade och folk simmade, cyklade och sprang ikapp.


Jag stod som funktionär på sista biten av löparbanan och tog min uppgift på fullaste allvar. Jag hejade och applåderade varenda en som sprang förbi mig. Ofta dubbelt upp eftersom de flesta sprang 2 varv på den 5 km långa banan.

Precis bakom mig gick cykelstarten - och målet - och det var rörigt med cyklister, löpare, söndagscyklister och flanörer med hundar och barnvagnar som var precis överallt. Jag fick blanda mina "heja, heja - bra jobbat" till löparna med "håll till kanten" menat till den publik som gick mitt i vägen.

På det hela taget var det en trevlig tillställning - trots att jag tvingades gå upp 04.45 för att komma till startområdet i tid. Jag fick ju se både Lisa Nordén och Jonas Colting och alla andra triathletkändisar på väldigt nära håll. Nordén seglade ifrån hela fältet under cyklingen medan Colting slutade trea.

Nordén var första tjejen ut på cykeln

Nordén ledde ända in mål

Det gjorde inte Colting

Inte Coola Karin heller... men bägge två kämpade på bra ändå

Överlag är triathlon en sport med väldigt snygga människor. Jag undrar vad det beror på. Och vad som kommer först: hönan eller ägget? Blir man snygg av triathlon eller dras snygga personer till triathlon?

8 kommentarer:

gullfot sa...

Gaaahhh det missade jag ju helt! Jag som hade tänkt titta!

Anonym sa...

men fan!!! Jag säger som Fredrika, hade också tänkt kolla men glömde det helt!!! Gaah!

Magda Gad sa...

Och jag säger: MEN, jag stod ju också precis DÄR.

Ebba sa...

Du är nominerad, kolla min blogg. :)

Anonym sa...

Tack för att du hejade på oss! Det var en kanonkul tävling - bara att de spärrat av halva stan för MIG (och några till)! Wow! :)

Puma sa...

Fredrika & Funrun:
Meh, hur kunde ni??
Dont worry - tävlingen lär bli kvar till nästa år. Då har även ni möjligheten att kliva upp i ottan och vara funktionär. Lyxigt värre!

Magda Gad:
Konstigt, såg dig inte...

Ebba:
Tack - gulligt!

Sara k-na:
Ja, måste ha varit coolt att tävla mitt i stan. Jag hejade på varenda en av er, med undantag då någon i publiken undrade knasiga saker (som vad ni höll på med t.ex. Hallå, syntes inte det??). Hoppas jag hejade på bra på dig med!! :-)

Tommy sa...

Tack för stödet!!!! Ni funktionärer hjälpte mig mycket!!!

Björn sa...

Jag missade dig, trots jag sprang förbi fyra gånger... :-)